Inlägg från: Smülschen |Visa alla inlägg
  • Smülschen

Kan inte äta...

Hjälp. Jag kan inte äta något utan att må illa. Kräks jätteofta upp minsta lilla. Det enda som stannar kvar är Sempers Näringsdryck, ibland kan jag få i mig lite välling eller mjölk. Är i v. 34 och har gått upp 4 kg. Blir bara smalare medan magen växer. Min magsäck känns stor som en hasselnöt och så fort jag sväljer något vill det bara upp igen. Dels därför att jag mår illa och dels därför att det bara trycks upp igen i form av sura uppstötningar... Bm tjatar på mig att jag ska äta lite och ofta och det gör jag, men snart funkar inte det heller längre. Bebisen växer i alla fall och är bara 6 % under genomsnittet, så det är fullt normalt. Äter lite varannan timme för att jag måste, men det här är helt enkelt så fruktansvärt odrägligt... Blä. Någon som känner igen sig och/eller har några tips?
    Kräkfia/Smülsch i v. 33+1

• Svar på tråden Kan inte äta...
  • Smülschen

Tack tjips! Coca Cola är nog inte så bra, men jag antar att jag verkligen måste äta LITE och OFTA, typ en matsked i taget var tionde minut som du säger. All stekt, sur, fet och kryddad mat går bort helt. Så det blir väl kycklingbuljong skedvis var tionde minut.... Kul... (ursäkta gnället, men det här är bara så jobbigt) Längtar tills magen sjunker lite så jag kan börja andas och äta lite igen...
    Ingen annan som känner igen sig?

• Smülschen

Jag ska fråga om Losec nästa gång jag träffar doktorn. Kanska kan vara något... Någon som testat?

• Smülschen

Tack Nikki75! Som tur är ska jag till doktorn idag och jag ska passa på att fråga. Har ätit Niferex sedan v. 16 och har inte känt något obehag av dessa tidigare, men det kan kanske komma helt plötsligt?

Annars har jag verkligen börjat anpassa kosten. Tvingar maken att koka fisk och göra köttsoppa som jag äter skedvis. Stackarn, han som helst vill ha falukorv och bacon och sånt, men jag tål inte ens doften... Får fortfarande sura uppstötningar, men inte på samma sätt som om jag hade ätit fet eller stekt mat. Undrar just hur det ska gå i jul... Får väl äta varannan knäck varannan gaviscon eller nåt, för vad är julen utan knäck???

• Smülschen

Åh, tack lurksmulan också! Men, usch, varma koppen får mig att rysa... Det är väl mest det där att magsäcken blir full efter typ två matskedar, sedan svämmar den liksom över... Ööörk... Kan bara få ner sånt som i princip inte smakar nåt.

Svar på tråden Kan inte äta...