• Nikki75

Kan inte äta...

Äter du järntabletter? I så fall KAN det vara dem du inte mår bra av. Jag säger inte att det är så, bara att det kan finnas en möjlighet. Jag mådde nämligen illa under några veckor för ett tag sedan, men det var visserligen inte jämt utan kom och gick mer. Däremot tyckte jag att det blev mer och mer för varje dag som gick till slut. Det sista mådde jag jätteilla och hade ingen matlust alls utan fick tvinga mig det lilla som jag kunde. Kom sen underfund med att det kunde vara järntabletterna som framkallade detta (Åt Niferex), så jag slutade med dem för att kolla, och det blev stor skillnad. Mår inget illa längre. Har börjat äta Hemofer istället som visserligen inte är alls lika starka som Niferex, men de är mycket snällare mot magen. Var hos BM i torsdags och pratade med henne om detta, och hon sa att det inte är ovanligt att man mår illa av just järntabletter, och eftersom jag har ganska bra hb just nu och snart ska föda, så tyckte hon jag skulle sluta äta niferex. Bara ett tips till dig. Roligt om det kan hjälpa, för det är jobbigt att gå och må illa och inte kunna äta.

• Nikki75

Hoppas verkligen att det löser sig för dig. Jag märkte inte heller ngt obehag av järntabletterna först. Det smög sig liksom på mer och det var därför jag inte fattade att det var dom som var felet först... Usch, jag lider verkligen med dig. Inget kul att må illa. Skriv gärna och berätta vad doktorn sa, för jag är lite nyfiken. LYcka till!

Svar på tråden Kan inte äta...