• iconic

Kläder nyfödd? Vilken storlek hade era småkottar?

Hej!!

Jag har redan shoppat på mig en del kläder till mitt lilla pyre trots att han inte är beräknad att trilla ut förrän i maj. Älskar att shoppa bebiskläder!! Det mesta jag har köpt är i storlek 56 för att vara säker på att det kommer att bli använt. Många bebisar är ju längre än 50 cm när de föds... Kan de flesta ha strl 50 ändå? (Fast de är kanske 52 långa..) Känns som att 56 borde vara lite för stort även för en bebis som är 52 lång...?

Det är ju omöjligt att veta hur stor min lilla bebbe kommer att vara, men jag funderar lite över hur mkt jag ska köpa i strl 50. Hur mycket köpte ni?? Hur länge hade era barn strl 50, när bytte de till 56, 62??? Vill gärna få en uppfattning av vad som är vanligast...

• Svar på tråden Kläder nyfödd? Vilken storlek hade era småkottar?
  • Vickyb

Jag köpte storlek 50 till min lilla när hon var nyfödd. Men det var på tok för stort den första tiden.. Men det höll länge och man slapp köpa så mycket kläder hela tiden..
    När hon föddes var hon 49 cm & vägde 3240.

ღ Är lycklig och stolt mamma till vår LINNÈA, som skall bli storasyster i Juli
  • sigrid86

Min dotter var 51 cm lång vi födseln, visst kunde hon ha 50 kanske den första veckan, men sen började vi med 56.

Så skulle säga, köp INTE så mycket i strl 50!

• iconic

Kan barn som är 50 långa också ha 56, eller blir det alldeles för stort då??

• twentyone

Min Alice var "normalstor" 49cm lång och vägde 3410. Hade lite prematurkläder från hennes kusiner i stl 48. Satt jättebra. Stl 50 var en aning stort. Annars var det det hon hade. 56 Hade hon väl efter 1 månad. 62 Hade hon när hon var runt 3-4 Månader tror jag.

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • Hallonsaft

Min dotter var 47 cm lång och vägde 2875. Hon använde strl 50 från början. Kunde säkert ha en storlek mindre, men 50 fungerade jättebra och så kunde hon ha dem lite längre.

• Jejja2

vi hade köpt massor i stl 50, o de var för stora när vår son föddes. han var 50 cm o vägde 3,2 kg.

• iconic

Köpte ni mycket i förväg eller avvaktade ni till efteråt???

• Jejja2

vi hade köpt massor i stl 50, o de var för stora när vår son föddes. han var 50 cm o vägde 3,2 kg.

• lilla bunny

Vi hade 50 på Arvid, men jag tror att det hade gått lika bra att ha 56 direkt. Han vägde drygt 3,6.

• iconic

Hur mycket köpte ni i förväg totalt??? Alltså hur många plagg ungefär och vad köpte ni??

Svar på tråden Kläder nyfödd? Vilken storlek hade era småkottar?