• iconic

Kläder nyfödd? Vilken storlek hade era småkottar?

Hej!!

Jag har redan shoppat på mig en del kläder till mitt lilla pyre trots att han inte är beräknad att trilla ut förrän i maj. Älskar att shoppa bebiskläder!! Det mesta jag har köpt är i storlek 56 för att vara säker på att det kommer att bli använt. Många bebisar är ju längre än 50 cm när de föds... Kan de flesta ha strl 50 ändå? (Fast de är kanske 52 långa..) Känns som att 56 borde vara lite för stort även för en bebis som är 52 lång...?

Det är ju omöjligt att veta hur stor min lilla bebbe kommer att vara, men jag funderar lite över hur mkt jag ska köpa i strl 50. Hur mycket köpte ni?? Hur länge hade era barn strl 50, när bytte de till 56, 62??? Vill gärna få en uppfattning av vad som är vanligast...

• Svar på tråden Kläder nyfödd? Vilken storlek hade era småkottar?
  • JennyCB

Min son vägde 4,3 och var 53 cm när han födde. Nu 7v, 59 cm och 4,9 kg men har fortfarande 50 på bodys.
    Tänk på att du får mycke oxå så det är svårt att hinna andvända allt.

• twentyone

Iconic: Haha..jag köpte ALLT innan..helt tokig..
    Hade väl ca 8 byxor...10 bodys, strumpor...8 pyjamas.. 

I stl 50/56

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • JHarvey

Emma var 54cm 4105g o vi hade bodys i 50/56 fram till nu. Hon är 4veckor idag o visst kan hon ha en del i 56, men 62 är MYCKET bättre! Iaf vad gäller bodys.

Rekommenderar oxå att skippa kläder med fötter på, ha hellre strumpor så kan tex pyjamaser användas längre. Emma är iofs en riktigt storfot

• iconic

Jag har redan köpt 3 par byxor, 1 pyamas, 6 bodys och 2 helkroppsdressar i strl 56 Generad Shoppoholic! Har dessutom köpt ett par plagg i strl 62, fast de ska vara små i storleken, så de är nog också 56 ungefär.... Kanske ska lugna mig lite....Men det är ju så kul att handal! Finns så mycket fint åt de små!

• Jullan84

Min son hade storlek 50 när han föddes, fast det var lite stort.
    Han vägde 2665g.

iconic
    Visst är det roligt att handla små söta kläder!
    Men handla lite större kläder så vet du ju att han/hon växer i dom.

• twentyone
    iconic skrev 2007-01-14 19:14:55 följande:
    Jag har redan köpt 3 par byxor, 1 pyamas, 6 bodys och 2 helkroppsdressar i strl 56  Shoppoholic! Har dessutom köpt ett par plagg i strl 62, fast de ska vara små i storleken, så de är nog också 56 ungefär.... Kanske ska lugna mig lite....Men det är ju så kul att handal! Finns så mycket fint åt de små!
    Haha..Skojar du...
    *harkel*..
    Min lilla har mer kläder än mig..seriöst...men det gör inget.. Jag går gärna i en svart soppsäck. Roligare att handla till henne.
    Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • enele

Jag hade köpt lite bebiskläder innan Emil var född i storlek 50/56. För jag trodde han skulle vara ungefär lika liten (?) som sin storebror var när han föddes och han vägde 3305 gr och 51 cm lång. Ut kom en kille på ett kilo mer (4366 gr) och en cm längre. De där bebiskläderna i 50/56 hade han bara max i två veckor.

• Stargirl

Båda mina pojkar har passat bäst i stl 50 de första veckorna. De var 50 respektive 52 cm vid födseln. 56 var för stort.

30 dagar kvar
  • JHarvey

joo. fast det ÄR roligare när bebisen har kommit o man VET att kläderna passar ordentligt...

Min dotter är som sagt bara 4veckor o jag har redan fått plocka bort en halv papperkasse med saker som är för små. Har inte använt allt ens

• iconic

Ska kanske lugna mig lite då.... Tills man vet vem det är som kommer ut...

Svar på tråden Kläder nyfödd? Vilken storlek hade era småkottar?