• johanstrom

Årets julkalender...

...värsta skiten jag någonsin sett!
    Tydligen har SVT de senaste åren glömt att julkalendern har med JUL att göra?

Tycker det är ett jä--a skitprogram som inte skiljer sig från resten av dockteatern. Är det bara jag som tycker så?

Vilken är DIN julkalenderfavorit?
    Själv minns jag speciellt "Trolltyg i tomteskogen" och "Albert och Herbert"

• Svar på tråden Årets julkalender...
  • Whilda

Huvudsake´n är att barnen gillar det
    Mina barn sitter klistrade framför tv:n.

Men jag förstår va du menar... Själv saknar jag Sunes jul.... De va en riktig julkalender de

• triump

jag gillar mysfaktorn i julkalendern. och barn verkar gilla den. men instämmer att det borde vara mer jultema.

• Leda

Mitt barn gillar inte alls julkalendern i år. Och det gör inte jag heller. Den är riktigt dålig. Annat var de när man själv var liten. Minns fortfarande "Trolltider". Den kunde köra igen nått år. De som är små nu har ju inte sett den.

• johanstrom

Ja, jag har ju då inga barn själv, förrän i April.

Men när man då börjar förbereda sig för vad de små liven kommer titta på, så funderar jag på om TV egentligen är så bra?

Varför har det skett en sån förändring? Är det utveckling eller har man börjat bli gammal...

• Groa

Vi och barnen är så otroligt glada att det äntligen finns en psykosfri stämning i julkalendern!!!
    Jag tänker på håkan bråkan med en mamma på hispan och året innan var det de där stackars barnen som ingen brydde sig om på båten.

Men det är klart att trolltider har den där magiska julmagin som man borde ha rätt till i dessa dagar

/Groa

• Mamba

allt är väl bättre än Håkan bråkan som skrämde livet ur många barn som jag känner...

• Godisälskaren

Min personliga favorit var nog Sunes Jul... det var riktigt hur kul som helst kommer jag ihåg. Och det handlade om julen iaf ...

• Godisälskaren

Min personliga favorit var nog Sunes Jul... det var riktigt hur kul som helst kommer jag ihåg. Och det handlade om julen iaf ...

• Popflickan

Jag gillar årets kalender!! Den är ju hur söt som helst! Även fast det inte är så juligt. Vilket ju är lite trist. Allram har ju jul hos sig... Kanske blir det mer jul senare?

Har sett varenda avsnitt hittills... (utan barn.. ska kanske tilläggas. Men jag är gravid!!)

Pettson&Findus är en av mina favvisar! Och Sunes Jul såklart, bättre blir det knappast.

Jag tror att Höjdarna skulle passa bättre som vanligt barnprogram, men jag gillar det ändå!

• Flutterby

Har inte sett årets julkalender. Min absoluta favorit är "Trolltider" även om teskedsgumman inte heller går av för hackor! Gick Trolltider i repris så skulle jag klart kolla, trots att jag inte är mamma än...

Svar på tråden Årets julkalender...