• johanstrom

Årets julkalender...

...värsta skiten jag någonsin sett!
    Tydligen har SVT de senaste åren glömt att julkalendern har med JUL att göra?

Tycker det är ett jä--a skitprogram som inte skiljer sig från resten av dockteatern. Är det bara jag som tycker så?

Vilken är DIN julkalenderfavorit?
    Själv minns jag speciellt "Trolltyg i tomteskogen" och "Albert och Herbert"

• Svar på tråden Årets julkalender...
  • alan

Min barn älskar årets julkalender!

• Daidi

Jag har bara sett ett program.. Tyckte inget spec.
    Men min lillebror på 7 år tycker den är jääätterolig, han skrattade hela tiden!
    Det är väl huvudsaken!

• ahlcec

Det var ett himla babblande om trolltider - och jag minns den inte! Snälla, berätta vad den handlade om.

• Smulan1976

Tycker oxå att årets är kass!
    Mina favoriter är: Trolltider, Staffan o Bengt o den med Siif Rudh o Johannes Brost som handlade om stjärntecken"

• Dessan

Klar favvo är Pelle Svanslös! Jag och barnen ser den om å om igen, Bill å Bull å Måns är ju helt underbara!! Tur att det finns dvd, ser den ist för svt:s iår.
    Tror nog att årets får svaga tittarsiffror och det borde säga svt en hel del, hellre repris av nån bra än ny dålig.
    Fast årets toppar dock inte Staffan Westerbergs, syster Yster eller va det Vilse i .... som blev kalender. Sant att den mannen skadat en generation!! Hoppas det inte blir fler *S*

• Fjäril

Ts, du kan ju titta på Julbocken istället. Kanske passar bättre?

• Soffie

min dotter tittar på figurerna.
    jag tycker om figurerna med men inehållet är jätte trist.
    Skulle vija ha om tomtar troll knytt häxor änglar som i sagorna.
    Det har de inte haft på evighet!!!

• vofflan

Mina favoriter är Pelle Svanslös ( han är bara sötast i välden)
    Julhunden eller som den heter Julens Hjältar
    och Mysteriet på Greveholm

Har köpt alla på video de ses om och om igen

Föresten den med sjömansmöss var också bra

• kicki74

min fem åring älskar oxå julkalendern! Det verkar vara mest vuxna som klagar på den i år, och det är ju inte oss det är till för. Men jag håller med om att dom var bättre då vi var små.Vinter,tomtar och riktig jul kännsla.

• mamma37

Mina barn tycker att den är jättedålig och de är 9 och 10.....Jag tror att årets julkalender är för lite yngre publik......trist när det har gått så många bra innan!!

• Liten

Har inte sett årets... men det kan ju bero på att jag inte tittar på tv... :P

Favoriterna är utan tvekan Mysteriet på Greveholm, och Jul i Kapernaum.. :)

• SC o EP

Årets kalender är SÅÅ bra!! Det är kvalité! Varje avsnitt har en liten sensmoral som skapar många trevliga diskussioner med barnen
    Barnen på förskolan älskar den!

• elinina

tycker att årets kalender suger lika mycket som den som handlade om liseberg...
    bäst tycker jag ändå att Sunes jul är den bästa, som jag kan komma på nu.. den hade ju en handling med ju plus att den va rolig.
    tror nästan att grynet skulle kunna göra en bättre kalender än detta som håller på detta året

Svar på tråden Årets julkalender...