• johanstrom

Årets julkalender...

...värsta skiten jag någonsin sett!
    Tydligen har SVT de senaste åren glömt att julkalendern har med JUL att göra?

Tycker det är ett jä--a skitprogram som inte skiljer sig från resten av dockteatern. Är det bara jag som tycker så?

Vilken är DIN julkalenderfavorit?
    Själv minns jag speciellt "Trolltyg i tomteskogen" och "Albert och Herbert"

• Svar på tråden Årets julkalender...
  • helenw78

Håller med Flutterby.... har inte heller sett årets kalender... Och Trolltider var grejer...... Kotte, Dora-Bella och alla de andra. Helt underbart.. skulle vilja att dom visade det igen..... Sunes Jul, Trolltyg i Tomteskogen och Albert och Herbert var åsså bra!

• Fjäril

Jag tycker årets julkalender är jätterolig, och min son älskar den!

• norabella

Ja, inte var årets kalender så kul. Synd för Allram har ju varit kul i tidigare program. Men trolltider är helt klart en av de bästa. Och den kalender som jag tycker varit bäst under den vuxna delen av mitt liv är den med julhunden och den där julgranskulan mm. Den tycker jag hade lite av Trolltiders magi. Det är nåt visst med små troll och leksaker som är levande!

• Fjäril

Ts: du har missat något, julkalendern vänder sig till barn, så det är fullständigt oväsentligt om vuxna tycker den är dålig eller inte.
    Många småbarn tycker att "ett jä--a skitprogram som inte skiljer sig från resten av dockteatern" är jättekul, och det är huvudsaken. Inte om vuxna tycker den är bra elelr inte.

• Vombell

Trolltider är klart bäst! Har den på video så mina barn har faktiskt vuxit upp med den som jag har. Dock älskar de årets julkalender och det är väl egentligen huvudsaken, att de som den är till för gillar den..

• Tristan

Mina barn älskar årets julkalender och jag fastnar där i soffan med dem...

• bullmamma

Mina barn ratar den totalt årets julkalender, dom tycker inte det har särskilt mkt med jul att göra och jag får nog hålla med.
    MAn vill ju ha julstämning, annat var det när en annan var liten då var det riktigt bra julkalendrar, synd att man inte kan hålla kvar i det gamla i vissa saker.

• ahlcec

Ååh, jag gillar den! Den är rolig, det är kul figurer och fin musik.

Julstämningen kommer säkert.

• Thegirl82

Julkalendern passar mer som ett vanligt barnprogram. Trist att man har tagit bort den där speciella Julkänslan man fick av julkalendern. Hoppas att det blir bättre nästa år.

• tinna

Men tänk om 20 år, då kommer våra barn sitta och minnas sina barndomsårs julkalaendrar med samma nostalgiska känsla som vi gör nu. Jag tycker att det är svårt att jämföra tex stjärnsmällar eller Albert och Herbert med årets julkalender eftersom jag var så liten när dom gick och inte alls lika kritisk som jag är nu. Vi har trolltider på video och jag gillar inte alls den *flickan mot strömmen*

Jag kan hålla med om att det inte är mycket jul i årets kalender men å andra sidan vänder den sig till bra mycket mindre barn än Håkan Bråkan och den där dieselråttor eller vad den hette. Min son diggar kalendern starkt, han bryr sig mest om att det är bra musik.

Bästa kalendrarna jag sett är Julens hjältar, Jul i Kapernaum och absolut bäst Mysteriet på Greveholm. Samtliga har gått efter att jag passerat 18 år.....

Svar på tråden Årets julkalender...