• Loulou17

Hur uttalar ni Naomi?

Åh, jag behöver hjälp!
    Om vi får en flicka har vi tänkt att hon ska heta Naomi. Det är den finaste stavningen på namnet tycker både killen och jag (kan stavas Noomi, Nomi eller Nåmi också). Men, vi vill inte att namnet uttalas Na-omi, alltså att det blir ett a och ett o ljud, utan att det uttalas Nåmi - om ni förstår. Tror ni att detta kommer att vara ett problem för andra, eller hur skulle ni uttala Naomi?
    Tuuusen tack för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-15 12:44:14:
    Ok tack alla! Vi får nog överväga stavningen om det blir en tjej så lilla tösen inte får det krångligt!

• Svar på tråden Hur uttalar ni Naomi?
  • Chiqita75

Jag skulle uttala det Na-omi, har faktiskt aldrig hört nåt annat uttal på den stavningen.

• mjuik

Jag uttalar Naomi naåmi. Vill ni inte ha ao-ljudet är det nog dumt att stava det så. Ta två o istället då.

• ohlssons

Jag säger definitivt Nååmi, det tycker jag är finast!

• fröken Anna

Stava det inte Naomi om ni inte vill att det skall uttalas så. Välj då något av de andra alternativen. Nomi.

• fröken Anna

Stava det inte Naomi om ni inte vill att det skall uttalas så. Välj då något av de andra alternativen. Nomi.

• Loulou17

Hmm, ok :( Ja det är nog dumt, men det är så fint...! Någon som skulle uttala det Nåmi eller som vet någon som stavar Naomi och uttalar det Nåmi?

• minatre

Jag heter Naomi och i min familj utalar Aet oxå...har inte varit med om ngn som inte utalat Aet i mitt namn...dock människor som inte klarar av att säga A och O i följd och därför sätter ett J emellan. DET är väldigt vanligt och inte ett dugg fint, förstår dock inte hur det kan vara svårt att säga naomi eller hur man när man läser det kan uppfatta att det utalas som Najomi??

Svar på tråden Hur uttalar ni Naomi?