Inlägg från: LiLja1980 |Visa alla inlägg
  • LiLja1980

Blandraser

Är ju inne på att skaffa hund och vill ta reda på så mycket som möjligt innan vi bestämmer oss för vilken hund vi ska skaffa o.s.v. Blandraser finns det ju gott om på nätet! Har dock inte bestämt oss för om den blir renrasig eller blandras. 

Men tänkte fråga lite här om just blandraser!

Ni med blandraser, vilka raser e det i dom och vad har ni att säga om just er hund? Har förstått att det kan skilja från hund till hund även om det e samma raser och så.

Vilka raser kan rekomenderas i en barnfamilj?
    Vilka raser bör man absolut undvika?

• Svar på tråden Blandraser
  • LiLja1980
    enlitenbitkaka skrev 2007-01-15 12:14:20 följande:
    Är emot avel på blandraser men shit happens och du ska undvika att mixa raser som hör till olika grupper....dvs. att blanda en schäfer men en golden då schäfer är en vallhund och golden en apportör. Blanda då hellre en schäfer med en malinois och en golden med en flat. Om man nu ska blanda överhuvudtaget.Var det nte ni som skulle kika på en hund? Hur gick det med den? .•:*¨¨*:•. 7år av kärlek .•:*¨¨*:•.
    Ja vi var ju och kikade på en Parson Russel Terrier, en lite go kille i trotsåldern
    Han älskade våra barn, kanske för mycket! Min lilla tös tyckte det blev för mycket. Vi stannade rätt länge och hunden lugnade väl ner sig något. Men det ska kännas rätt, och tyvärr så tror jag inte att våra katter hade gillat denna hunden då jag fick höra att hunden gärna leker med katter. Har tänkt om och om igen fast jag redan lämnat svar att vi inte är intresserade. Vågar tyvärr inte chansa, men den rasen så hade det varit bättre att ha en valp från början!
  • LiLja1980

Vi ska titta på en valp i morn som är en blandning mellan Berner Sennen och Leonberger!

• LiLja1980
    Wasabi skrev 2007-01-18 19:42:31 följande:
    Vi ska titta på en valp i morn som är en blandning mellan Berner Sennen och Leonberger!
    Nu är hon vår, hon fick följa med oss hem!
  • LiLja1980
    TinkyWinky skrev 2007-01-20 10:41:28 följande:
    Bilder ??
Svar på tråden Blandraser