jag är särbo o det är både frivilligt men ändå inte riktigt längre...
vi har varit ihop snart 3 år o till en början ville jag vara särbo för att det är skönt att bo själv, träffas när man vill o känna sig fram i förhållandet. sedan har min kille 2 barn sen tidigare. o jag vill inte bo där han bor o inte flytta in i hans hus. han kan inte flytta in till stan pga barnens skolgång m.m. o jag vill inte flytta så långt ut på landet.... plus att en lång vårdnadstvist med exet om barnen har gjort att det är mkt konflikter jämt med barnen o jag känner inte att jag skulle klara av att bo ihop på heltid än. men nu skulle jag vilja flytta ihop om jag bara tänker på min kille....
jag har även varit sambo i ett annat förhållande och sedan blivit särbo, för jag hade aldrig bott själv samt att vi var mkt osams. det tog slut oxå ett par månader efter vi flyttat isär. men det hade det ju gjort ändå....men jag hör om många par som visst hittar tillbaka till varann. det kanske bara behövs ett andningshål ett tag...
du undrar HUR man lever? det är väl precis som man vill...vi har nycklar till varann, men det väljer man ju när/om det känns bra. vi sover hos varandra ung lika mkt, beror på vem som jobbar, är ledig o vad man ska hitta på, vilka kompisar man ska umgås med...
det bästa är ju att kunna välja när man vill ses, att kunna säga tex ikväll vill jag va hemma själv o vi kan ses en annan dag. så får man hur mkt tid som helst för sig själv! absolut firar vi jul osv så mkt vi kan ihop o firar semester ihop. den enda skillnaden är att vi har 2 boenden som vi pendlar emellan.
det är väl en av nackdelarna med det, att man far omkring o får antingen ha 2 uppsättningar av allt (schampo, hudvårdsprod. smink, kläder..för min del) eller ständigt ha packning med sig... jag har ordnat med att ha kläder på båda ställen o andra prod. det ända jag tar med mig är min sminkväska o hudkräm, för det är för dyrt att köpa 2 uppsättn.
hoppas du kan njuta av att va särbo,lycka till!