särbo se hit
Känns lite märkligt om man levt tillsammans länge och SEN blir särbos. Känns lite som om man backar förhållandet då... Men det kanske fungerar. Är tanken att ni skall vara särbos, eller är det en liten "paus" från sambolivet? Har ni barn?
Jag och min sambo var särbos tre år innan vi flyttade ihop. Vi hade varandras nycklar. Men han var hos mig nästan jämt. Vi firade högtider ihop. Var med varandra nästan mer då än nu, hmmm. Vi kom båda från långa förhållanden och ville verkligen leva "egna liv" inte kasta oss i något nytt på en gång. Det kan vara skönt att ha separerad ekonomi, inte behöva höra av sig och hela tiden rapportera var man är och vad man gör. Det är ju så att man inte skall känna något tvång. Man skall träffas när man vill och höras när man vill. MEN båda måste ju tycka att det är ok för att det skall fungera. Annars är man inte jämställda i förhållandet. Det är nog väldigt viktigt att man bestämmer innan hur man vill att det skall se ut. Får man träffa andra? Måste man berätta allt? När skall man träffas? Skall man sova över eller inte? osv. Kommunikation är viktigt. Hoppas det blir bra för er.
På slutet under mitt särboförhållande kände jag verkligen att endera flyttar vi ihop eller så gör vi slut. Det är absolut inget jag skulle vilja ha förevigt... Så vi flyttade ihop (men det var nära att vi gjorde slut). Det var fyra år sedan. Jag är glad att vi tog det lungt. Jag vet att jag VILL leva med honom.