särbo se hit
När vi blev tillsammans skilde det 30 mil mellan oss så vi åkte så ofta vi bara kunde. Efter tre år flyttade jag och mina barn till min killes hemstad. Vi blev särbo för att han har flera barn boendes varannan vecka och jag har också flera sedan tidigare som bor på heltid hos mig. Vi har nycklar till varandras lägenheter och gör en hel del ihop. Nackdelar: Att vi inte kan sova hos varandra alls den veckan vi båda har barn hos oss. Det är svårt att få till en vi-känsla eftersom man inte delar vardagen med allt vad det innebär av barn, inköp, hemmet osv. Att jag som bara bott här ett drygt år känner mig lite ensam i nya staden (kanske jag hade gjort ändå om vi bott ihop). Fördelar: Man sliter inte på varandra i vardagen om t.ex. tjat om städning mm. Våra respektive barn slipper att sammanfogas till en storfamilj (om det nu är en fördel eller nackdel)
Om för- eller nackdelarna överväger? Det känns olika olika dagar faktiskt. Min kille vill att vi ska bo ihop när barnen blir äldre typ tonåringar alt. har flyttat hemifrån. Fast risken finns nog att jag blivit för van vid att bo själv då och inte vill. Innerst inne ville jag nog bo tillsammans nu trots allt....