Inlägg från: Ankianka79 |Visa alla inlägg
  • Ankianka79

Vilken Kanarieö gillar ni bäst? TIPS

Jag har varit på Lanzarote, Fuerteventura och Gran Canaria. Alla öar har sin charm tycker jag, men Lanzarote har vi varit på två gånger så den kanske lockar mest...

Det beror på var man är ute efter. På Lanzarote finns många häftiga sevärdheter, bla Jameos del Agua, som är en underjordisk sjö, Cueva de los verdes, man går i lavatunnlar, Timanfaya, en nationalpark som ser ut som ett månlandskap och man kan äta grillat kött som är tillagat av jordens inre värme mm mm. Det mesta har Ceasar Manrique satt sin prägel på. Det var en arkitekt som levde där för några år sedan.

Det är över lag hög hotellstandard, kort transfer (Matagorda eller Puerto del Carmen), inte överdrivet med turister och en stor sandstrand där man får plats!

Om man vill så kan man åka över en dagstur till Fuerteventura, tar ca en timme, och shoppa lite i Corralejo och sola och bada på Las Dunas.

Kan tillägga att vi var på Lanzarote i december förra året och då var vår son 8 månader och det funkade toppen! Han var så glad heeela tiden och verkade verkligen trivas med miljön.

Jag har inte varit på Teneriffa så jag kan inte jämföra, men jag tyckte om Lanzarote iallafall.

Hoppas du har fått några tips, annars är det bara att fråga!

Svar på tråden Vilken Kanarieö gillar ni bäst? TIPS