• Nericia

strömsholms sjukhus!

Min hund dog här före jul och jag var då in på strömsholms sjukhus, jag bor själv annars i örebro.

Innan när jag var hos olika veterinärer här i stan så fel diagnotiserade dom min hund och nu har jag tappat lite förtroende för dom, och känner inte att det är så kul att nu när jag får nästa hund, att besöka dom igen.

Nu min fråga, får jag åka till strömsholm även om det bara gäller vaccination eller ska man bara ringa dit när det är akuta fall. Jag känner att jag åker gärna 50 minuter i bil för "bara vaccination" för jag vill känna mig trygg med nästa veterinär som ska ta hand om min hund.

om det är någon som läser detta och jobbar på strömsholm så vill jag bara säga att jag vart så glad och bra mottagen och omhändertagen i den svåra stunden, proffsigare personal får man leta efter.

• Svar på tråden strömsholms sjukhus!
  • Jan H

Varken bor eller jobbar där, men nog ska du kunna beställa tid där för var du vill. Tror inte de skjiler ut vissa saker som mindre viktiga.

• Nericia

nej jag är lite fundersam på om dom tycker att man ska åka till sin mindre veterinärsstation, vi har ju några stycken här i stan. men jag vill inte gå dit, utan vill åka till strömsholm.

• Jag älskar Johan

Jag bor nära Strömsholm men har dock bara varit på hästsjukhuset.
    Det bästa är nog att ringa och fråga, i alla fall på hästsjukhuset så är dom jättetrevliga att prata med på telefon om man vill ha råd.

• Jan H

Ring du dom och säg att du känner stort förtroende för dom. Du ska se att de vaccinerar också, även om du kanske inte får förtur.

• Nericia

ja jag tyckte dom var hur trevliga som helst, så jag kommer ringa dom när jag väl ska åka dit. men tänkte bara om någon visste här.

Tycker ni jag är dum som sätter mig och åker 50 minuter bara för ja vaccination som jag behöver göra sen på min hund.

• Jan H

Nejdå inte är du dum, jag går heller inte till första bästa vetrinär. Helt naturligt att vända sig dit man blir väl bemött.

• Nericia

en veterinär här sa att min hund var magsjuk, en annan sa att hon hade livmodersinflammation, hon fick medicin och jag gjorde precis som veterinärerna sa, men hon blev bara sämre. då bestämde jag mig för att ringa till strömsholm. fick komma dit, och dom gjorde tester och det var njurarna det var fel på. så nu känns det som om dom i stan bara typ slår tärning och hittar på något  vad det kan vara. och sen bara kräver en massa pengar. självklart förstår jag att dom är ju inga "gudar" men va sjutton, dom i strömsholm sa direkt att det här skulle ju ha kollas upp direkt och inte testas en massa. så nä små veterinärstationer ger jag inte mycket för.

• Jan H

Det finns bra och dåliga vart du än kommer, Strömsholm har kanske lite mer resurser än en midre klinik har. Men visst blir man ledsen om man får olika diagnoser som sedan visar sig vara fel.

• MammaHela

Vi vände oss till vetrinären i Arboga istället för Örebro för jag litade inte heller på dem.

I Arboga var de helt underbara.

Stolt mamma till 2 busfrön + bf 3/6 -07 Min blogg: Http://blogg.pilblad.com
Svar på tråden strömsholms sjukhus!