• Nericia

strömsholms sjukhus!

Min hund dog här före jul och jag var då in på strömsholms sjukhus, jag bor själv annars i örebro.

Innan när jag var hos olika veterinärer här i stan så fel diagnotiserade dom min hund och nu har jag tappat lite förtroende för dom, och känner inte att det är så kul att nu när jag får nästa hund, att besöka dom igen.

Nu min fråga, får jag åka till strömsholm även om det bara gäller vaccination eller ska man bara ringa dit när det är akuta fall. Jag känner att jag åker gärna 50 minuter i bil för "bara vaccination" för jag vill känna mig trygg med nästa veterinär som ska ta hand om min hund.

om det är någon som läser detta och jobbar på strömsholm så vill jag bara säga att jag vart så glad och bra mottagen och omhändertagen i den svåra stunden, proffsigare personal får man leta efter.

• Svar på tråden strömsholms sjukhus!
  • Nericia

fast jag tycker att även om man inte har några resurser så ska man väl som veterinär kunna se om det är allvarligt eller inte, och dom kunde ju ha skickat mig vidare men dom sa inget. för det nämnde dom på strömsholm att dom mindre stationerna kan ju inte göra röntgen och prover men dom kan ju ge en råd och skicka en vidare.

och jag vet att det är väl svårt att för en veterinär och se hur pass allvarligt det är men man blir ju så grrrrr eftersom man tycker ju att är man doktor,veterinär m m så ska man kunna och veta  allt.

och lite antydde som sagt strömsholm att dom tyckte att dom i stan borde ha skickat mig vidare. men men jag lägger inte skulden på någon att min hund dog, hon var ju sjuk men man kunde ju ha besparat henne på någon vecka av lidande.

men men synd är det att man ska behöva förlora sina husdjur men så är ju livets gång.

• Nericia
    MammaHela skrev 2007-01-15 17:15:56 följande:
    Vi vände oss till vetrinären i Arboga istället för Örebro för jag litade inte heller på dem.I Arboga var de helt underbara. Stolt mamma till 2 busfrön + bf 3/6 -07 Min blogg: blogg.pilblad.com
    hej! nej jag vet flera som jag nu pratat med som är osäkra på sina veterinärer i stan, jag vet inte vad det har blivit med dom. har dom verkligen gått i skolan, kan man ju undra.
  • Jan H

Jag vände mig till tre vetrinärer innan den 4:e konstaterade att min hund ledband var av. Hur kan de ha missat de tyckte hon, speciellt som det ena var ett djursjukhus och hade röntgat. En god vän skulle ta bort sin hund för vad en vetrinär trodde var cancer, men vid röntgen så visade det sig att hon svalt en sko! Man kan nog konstatera att de är bra på olika saker.

• Nericia

men visst är det lite skrämmande att det är såhär. att en veterinär tror si och en annan så.

Man vet ju aldrig om man kan lita på en veterinär, och om det den säger är det riktiga. usch jag blir lite rädd och nu ska jag snart ge mig in i det här igen, sista mars kommer min nya hund.

• Jan H

Var inte rädd, förhoppningsvis ska din hund vara frisk. Jag har i stort sett inte gjort mer än vaccinerat vovvarna. Gläds du att du får en ny liten kompis istället.

• Fighter

Klart du får åka dit även för vaccineringar och sånt, det gör jag med mina iofs inte lika långt som för dig, men dom är en vanlig veterinärklinik oxå !

• Fighter

Ett tillägg bara, min hund bröt nacken i höstas och strömsholm lagade honom, slå det ni ! Bättre ställe får man leta efter !

• Nericia

ja jag håller helt med. bättre ställe får man leta efter, eller bättre personal får man leta efter. Dom var så bra.
    Det är synd att jag inte bor närmre men som tur är har jag bil så det är bara att åka när det behövs sen.

• sinkadus

Jag har samma erfarenheter av en spec. veterinärklinik i just Örebro, vilket ledde till att min älskade hund fick somna in knappt 4 månader senare på Strömsholm där de kunde ställa rätt diagnos = aggressiv skelettcancer. Flera med mig har tydligen fått fel diagnoser på just det stället gällande cancer.

Jag har 0 förtroende kvar för den veterinärkliniken och skulle vända mig till Strömsholms FANTASTISKA personal! Utan tvekan! De är änglar!!!

Nu har jag flyttat från Örebro, men jag sätter aldrig mer min fot hos dessa veterinärer i Örebro.

• Nericia

sinkadus: ja det är ju synd att det ska behöva vara såhär, om man kunde förstå varför dom är så "dåliga i örebro" för det är det jag tycker, inte alla men många.

• Euphorbia

Känner en kille som åker från Avesta till Strömsholm för att han tycker dom är bäst där.

• sinkadus

Carro29: Jag håller med dig fullständigt! Vänd dig till Strömsholm, det skulle jag gjort.

• LillaFlingan

jag är en person som INTE gillar Strömsholm överhuvudtaget.
    Men så har jag inga hundar heller, utan katter.
    Och vissa av veterinärerna där är inte kloka, sen tar de ut hutlösa överpriser och är totalt okänsliga!

Nä jag åker hellre 13 mil till Ultuna istället för 7mil till Strömsholm.

En klinik som är KANONBRA i Stockholm är Upplands Väsbys Klinik, Underbar personal och Underbara veterinärer!!

• Ms N

Upplands Väsbys Klinik har opererat tassen på min hund för ett par år sedan. Detta visar sig senare vara utfört på ett helt felaktigt sätt vilket krävde ytterliggare en operation. Skulle aldrig någonsin rekommendera den kliniken till någon djurägare!

Strömsholm har jag enbart positiva erfarenheter av, både personligen och genom träningskamrater. De fick operera min hund den andra tassoperationen och det var även där all rehabilitering utfördes efteråt. Helt underbar och kunnig personal vilket fick mig att sitta och åka dit från Stockholm varannan vecka under nästan fyra månader.

• sinkadus

Ja, min kompis åker nu varje vecka med ett gipsat hundben... från Nyöping fram och tillbaka...

• Nericia

ja nu har jag bestämt mig för att jag tänker åka till strömsholm även när det gäller vaccinationer, hade lite funderingar på att ta sånt på hemmaplan men nä varför ska jag ge ett endaste korvöre till dom här när jag inte gillar dom. nä jag tänker åka till strömsholm.

åh jag längtar så till min lilla hundtjej ska komma. nu är det bara lite mer än 2 månader kvar.

• Mimic

Har bara haft positiva upplevelser från Strömsholm. Om jag inte minns helt fel så har de dropintider på vaccinationer. Man kan få vänta en stund om det kommer in andra akuta fall.

• Surfinia

Åker alltid till Strömsholm fast det är ca 45 min bilväg dit. Har varit till Ultuna 2 gånger oxå (lika långt dit)men aldrig mer...fy så otrevliga dom var där, båda gångerna.
    Tycker peronalen på Strömsholm är underbara och kunniga. Var där förra vecka på ett ultraljud med min hund, och så har han legat där i tre nätter med dropp. Ska dit snart igen och känner mig helt trygg med att Frasse får den bästa omvårdnaden.

• Nericia

ja jag såg det där med droptider. var inne på deras sida nyss. kolla in veterinären som tog hand om mig sist.

jag tycker dom var jätte proffsiga där.bland annat, dom tog hand om mig så bra. att dom bara orkar. jag grät och grät. (var tvungen att avliva min hund). ja var helt förstörd men dom tog tid för mig och min hund. inget jäkt eller nått. och med betalning så fixa dom det. jag behövde inte gå till kassan och fixa det. dom hjälpte mig med allt. dom erbjöd mig att komma in i deras fikarum och ta en kopp kaffe och sitta ner en stund, eftersom jag har en ganska lång resa hem. men jag avböjde ville komma därifrån så fort. nä proffsigare personal det har inte jag träffat på tidigare.

Svar på tråden strömsholms sjukhus!