Lindblomman Hammarby Sjöstad var "delvis" tänkt för par i 50+ åldern, inte bara, lägenheterna är stora och generösa med mycket bra planlösningar och fantastisk kvalité. jag vet för jag har varigt med i stadsplaneringen, mitt företag har varigt med och byggt flera av husen, samt att jag bor här. det finns inget ställe i sverige som jag vet är mer anpassat för barnfamiljer än detta, i princip alla hus har barnvagns rum, trotoarer och dyligt har nedsänkta kanter, allt är handikapp/barnvagns anpassat så man behöver aldrig gå omvägar, 4 st barn klädesbutiker, 3 st butiker med möbler och leksaker för barn, kyrkan har barngrupper med sångstunder för dom minsta, biografen har barn bio 3 ggr i veckan mitt på dagen som är fylld med barn lediga mammor och pappor, bara medelklass och inget bus överhuvudtaget. Den ny öppnade jätte skolan har dagisplatser upp över öronen, det finns nu 4 vanliga dagis och ett jätte dagis, med super nya lokaler och stora generösa rum för varje barn grupp, mina barn går där och det går 3 dagisfröknar på 10 barn!! man får desutom ha barn i 30 tim i veckan även om en förälder är hemma med ett barn, om man vill. ända nackdelen som jag också påpekade var att köpa lgh här så får man räkna med ca 1 miljon per rum. tyvärr, men det finns också mycket hyresrätter, en 3a får man ge ca 10-11000 för i månaden. men det är det värt enligt mig med tanke på allt ovan samt super standard. Dessutom tillhör det söder och är nästan innerstad, men med omedelbarn närhet till nacka resarvatet med otroliga grönområden och sjöar.