• Mumu

Jag åt en Gös!

Hi hi! Jag kan inte låta bli att fnissa åt din härliga rubrik; "Jag åt en Gös!"

Gjort är gjort, så jag tycker inte du ska bekymra dig, för det hjälper ändå inte. Anledningen till att man inte ska äta vissa fiskar är att det lagras miljögifter och tungmetaller i dem. Vad som kan hända med fostret vet jag inte riktigt, men risken att du på något sätt skadat din bebis är ju minimal, det kan jag lova! Speciellt med fisk, eftersom vissa fiskar faktiskt kan ätas fritt och vissa nån gång i månaden. Se nu bara till att hålla dig ifrån de förbjudna fiskarna hädanefter så kommer det säkert att gå jättebra!

• Mumu

Inte fisk, men ändå:

Jag och min sambo var ut och åt i fredags kväll. Till maten fick vi flera mumsiga dipsåser, och jag åt friskt av alla. Tills min sambo sa "Hmm, den här är det ädelost i!" Ooops! Men jag resonerar så här; jag är jättenoga med vad jag äter annars, och visst, det kan vara listeria i just den lilla ostbiten de hade i såsen, men risken är ju ändå minimal! Jag tänker inte oroa mig för något som redan hänt. Huvudsaken att man känner att man gör sitt bästa för att undvika de livsmedel som man blivit rekommenderad att undvika!

Svar på tråden Jag åt en Gös!