• marvella

Är potatis giftig?

Frågan kom upp då jag skrev i en annan tråd.

Är potatis giftig? I så fall på vilket sätt?

Om jag inte minns fel var ju potäterna Sveriges "räddning"

Om potatisen blivit grön vet jag att den är giftig. Men att den skulle vara det annars? Och inte blivit godkänd om den kommit idag.. Är det så?

• Svar på tråden Är potatis giftig?
  • ebben

Nä.Då skulle väl ALLA kostrådgivare varna?
    O alla som äter vara sjuka eller rent av döda beroende på HUR giftigt denne skulle vara!

• ebben

alla som äter så klart.......

• Danbala

Jo, jag har för mig att det är så. Om du äter typ några ton på en dag kan du bli dålig.

Nåt sånt.

[En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart. (Jan Stenmark)]
  • ebben

" Danbala

Jo, jag har för mig att det är så. Om du äter typ några ton på en dag kan du bli dålig.

Nåt sånt. "

hehe,ja SÅ kan det vara!!
    Jag äter bara ett ton per dag ,så jag har klarat mig då!!
    Alla våra pensionärer har inte haft så mycket att välja bland ang kost.många hade i stort sett bara potatis,o de är ofta rätt "pigga" 90 åringar idag.......

• dazeds

nu är det där en fakta från antroposoferna...och de anser ju att cancer kan botas med tistelextrakt. allt här i världen är en tolkningsfråga..

• ÄngelBängel

På baksidan av min påse står det att potatis innehåller allt en frisk människa behöver, dvs: man kan leva på potatis allena.

Antroposoferna har visst idéer om att det är giftigt men deras vetenskapliga bevisning brukar vara vattentunn så den ger jag inte mycket för.

• marvella

Aha!

Då förstår jag. Jag som älskar potatis i alla former (utom friterad) blev lite svettig där ett tag
    Struntar blankt i att den har dåligt GI *fniss*

• Danbala

Heh. Huff.

Nåväl. Jag vidhåller att ett par ton om dagen inte är nyttigt.

[En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart. (Jan Stenmark)]
Svar på tråden Är potatis giftig?