• Filur

Järngänget i Malmö del 11

Jag håller med Faf och undrar också hur folk klarade sig tidigare, när inte ens 15 timmar fanns??
    Vi hade Emily på dagis 15 timmar när jag var hemma med Moa men det var mer än tillräckligt. Hon fick vara där de timmarna eftersom hon älskade dagis och vi inte ville att hon skulle komma ifrån dagisrutinerna och kompisarna helt. Resten av tiden ville jag ha henne hemma, hade mått dåligt om jag lämnat henne hela tiden för att bara bry mig om lillasyster.
    Nu har jag tur och har två rätt lugna flickor som bara trotsar och bråkar då och då, kanske inte ska uttala mig men gör det ändå. Jag tycker att man ska lösa problemen man har och inte lämna bort barnet för att problemet då är löst de timmar det är borta.

Så här tycker jag och det får ni tycka vad ni vill om!!!!

Nu ska jag ta mina värktabletter och hoppa i säng.

• Filur

Jag vill också shoppa barnkläder!!!...men tyvärr kan jag ju inte köra bil själv än Ledsen

Grattis till nyblivna läkaremamman!!!!

När det gäller allt som skrivits på senaste tiden så håller jag med om att vi alla vad jag tror har gjort något mot barnen som vi ångrar.

Lek träff den 28:e kommer jag gärna på om jag klarar att köra bil då Glad

Nu ska jag hoppa i säng, vi kom precis hem efter en god middag och kortspel hos mina föräldrar.

• Filur

Lyckliga barn  och en väldigt förvånad och försiktig katt hade jag i morse Skrattande

Snön var efterlängtad, tyvärr lär den väl inte ligga kvar.

Nu i morse var jag på VC de tog bort stygn och aggraffer, sååååå skönt, kanske äntligen kan ligga på den opererade sidan nuGlad

Nu ska jag ringa veterinären och få tid till katten, dags för kastrering.

• Filur

Faf: Ja, jag kommer inte heller på Tupperwarepartyt på söndag, har två kompisar som säljer så vill jag ha något beställer jag av dem.

MM: Ja, på Tradera ser man många bli lurade att betala massor för sådant som köpts in jättebilligt.

• Filur

I morse var J på 2,5 års kontroll med Moa. Hon hade varit på toppenhumör och gjort allt hon skulle Glad

J fick tid till Emily på torsdag, vi är lite oroliga för henne. Hon har gått ner i vikt, är blek, trött och säger i bland att hon är yr.  Tror och hoppas att det beror på att hon är så kräsen just nu och äter dåligt.
    Någon som har tips på hur man får en kräsen 4,5 åring att äta??

• Filur

Nu vet jag iaf varför Emily var extra blek igår, de ringde precis från dagis och sa att hon hade 38,2 i temp. J hämtar och kör hem henne och sedan kör han till jobbet igen.
    Vågar inte gå dit, är rädd att halka, har inga halkgrejer till kryckorna.

• Filur

Vilka bra middagstips ni skrivit Glad

Halvligger här med hosta och lite feber sedan några dagar. Nu i eftermiddag började det rossla lite när jag andas så nu fasar jag för att få lunginflammation igen Ledsen

• Filur

Har era barn sovit med ögonen öppna??
    Moa gjorde det nu när Jonas var uppe och tittade till henne. Han blev rädd och kände på henne så att hon andades. Hon vaknade då till lite och vände på sig och stängde ögonen och somnade om.

• Filur

Okej, det hade jag ingen aning om Skrattande
    Jag är glad att jag inte såg det, hade blivit jätterädd!!

• Filur

Vi besäker läkare när barnen har ont i öronen, går inte att låta bli eftersom de gråter konstant och inte kan sova annars. Har inte hjälpt med alvedon på dem.

Mejram: Hoppas Linnea mår bättre nuGlad

SL: Då får vi ligga i hårdträning nu!!!! Moa kan inga färger alls Förvånad, hon säger rött och blått till vilken färg som helst. Jag satt med en bok och försökte träna henne på färgerna men hon var INTE intreserad. Jaja förr eller senare så kommer hon att kunna dem Glad

Aima: Chansen att Julia får vattkoppor är rätt stor. Emily blev iaf smittad när det gick på vårt dagis. Moa hade inte börjat dagis då utan blev smittad av Emily här hemma iställetLedsen

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11