Järngänget i Malmö del 11
Nu har vi fått igång vår bil igen, bra med snälla grannar som ville dra igång den Nu har J kört till vår verkstadsgubbe för att få kolla vad som är fel.
MM: Tråkigt med din mamma, hoppas allt går bra.
Nu har vi fått igång vår bil igen, bra med snälla grannar som ville dra igång den Nu har J kört till vår verkstadsgubbe för att få kolla vad som är fel.
MM: Tråkigt med din mamma, hoppas allt går bra.
Här är det nu Emily som är sjukast, möjligtvis är det halsfluss, får se när hon vaknar igen.
Hon hade jätteont i halsen i går, åt ingen frukost alls nästan. På eftermiddagen var hon och jag hos mina föräldrar och släppte ut deras hundar. När vi skulle därifrån tänkte jag köra in till jourcentralen men då sa hon att hon var frisk. När vi kom hem åt hon lite och verkade bättre. Senare på kvällen var hon hängig och hade feber så något är fel. I morse grät hon och kräkte upp massor av slem
Jag ska ringa VC så fort de öppnar.
I går var Moa på Doris & Knäckebröderna med J, Emilys kompis och hennes pappa. Hon hade dansat framme vid scenen och haft jättekul
Grattis Exiteme!
I dag är båda barnen på dagis igen
Emily är bra från halsflussen som hon fick i lördags. Moa har varit lösare i magen (än vanligt) nu i några dagar men nu som vanligt igen. Det var tydligen något som gick på dagis för de bytte extra många stinkblöjor där denna veckan.
I morgon på dagen ska vi riva ut allt på vår toa där uppe, den ska helrenoveras. När den är klar ska den här nere fixas, ska bli så skönt att äntligen göra det...och ännu skönare när det är klart
Nu ska jag röja lite här hemma
I tisdagseftermiddag hämtade jag hem Moa med feber, rinnande ögon och snuva Febern försvann fort som tur är men näsan rinner och ögonen har forsat.
Nu är det mycket bättre så imorgon ska vi på hundutställningen på mässan Vill titta när mina föräldrar ställer ut två av sina tikar.
J jobbar där och bor på hotell i Malmö nu i två nätter.
I dag har Moa och jag varit och matat änderna i fågeldammen en bit bort från oss. Det tyckte Moa var jättekul
Måste förlänga mitt plusmedlemsskap, har glömt att det var slut nu.
På måndag ska jag kanske till Ullared
Ha en trevlig helg!
MM: Föreläsningen lät intressant, var är den någonstans?
Nu är vi hemkomna efter en lång dag på mässan med massor av gulliga och fina hundar. Vi åkte hemifrån redan 8.30 i morse så jag och barnen är trötta nu.
Får se om vi orkar åka dit i morgon med.
Nu ska jag fixa lite mat till oss så att tjejerna kan komma i säng sen.
Blir en lugn kväll framför tvn för mig
Jag tycker att tema är jättebra och kul. På barnens dagis är temat LJUS. De har tex haft ljusparad i byn med eldkastare och annat kul. Det gillade barnen jättemycket
Aima: Jag kom inte iväg till Ullared i måndags
I går var det familjegympa igen, har missat den nu i två veckor pga sjukdomar. Moa var så lycklig, hon älskar gympaledaren Hasse (han är 64 år) och springer efter honom och sitter så nära honom hon kan
I dag ska jag till mina föräldrar och klippa Gangster(hunden). Han har blivit så tovig och är så ömhårig att det är snällare at klippa ner honom. Jag kan inte göra vid honom här hemma för då kommer grannarna och tror att jag misshandlar honom. Han skriker så att det ekar över området.
Moa har än så länge inte visat något större intresse för kiss och bajs.
Hon sjunger dock ofta:
Bäbä vita lamm gick på restaurang, vet ni vad han gjorde? Bajsade (eller kissade) under bordet
Denna visa har hon lärt sig av Emily som lärt den på dagis.
Är glad om jag slipper höra bajs på ett tag nu!! Har precis badat som var full av det i pälsen i hela baken
Tur att han är sååååå snäll och knappt använder klorna hur arg han än blir. Jag fick tom föna honom trots att han var superrädd för fönen
Nu ska jag värma vetekudden och gå och lägga mig med den på min onda rygg.
Har precis pratat med vår BVC sköterska, vi ska köra en månad utan synliga mjölkprodukter till Moa.
Hon är aldrig normal i magen, det är antingen löst eller superlöst
Får se om det blir någon skillnad dessa veckorna.
Ska till affären och handla mjölkfria produkter nu innan jag hämtar henne från dagis.
Gubbar är hopplösa
I morse när jag och barnen kom till dagis var alla andra tjejerna påskkärringar. De hade satt upp lapp om det i måndags då Jonas hämtade barnen. Han sa inget om det och igår var barnen lediga.
Jag fick hem och rota i klädkammaren och garderoberna för att hitta något påskkärringaktigt. Hittade fram kläder som jag fick stryka och sedan skynda tillbaka till dagis igen. Hittade även ansiktsfärg så att jag kunde måla kinderna på dem.
Emily och Moa blev jätteglada när jag kom, de bytte om direkt
I morgon är barnen lediga igen, Emily ska på ridskolan i några timmar och Moa ska med mig och handla.
Min blivande 3-åring är också mest underbar
Tycker däremot att den ofta sura och tjuriga blivande 5-åringen är lite småjobbig i mellanåt
Har precis lämnat Emily på ridskolan, hon ska vara där i 5 timmar och rida och lära sig hur man sköter hästarna. Hon lär vara jättetrött när jag hämtar henne.
Nu ska jag till Coop Jägersro och handla, har lite eko i kyl och frys
Aima: Moa var likadan ett tag, nu går hon till oss båda igen. Tror säkert att Julia ändrar sig snart.
Idag har vi varit på Vellingeblomman, barnen ville ha både marsvin och kaniner med sig hem därifrån
På vägen hem körde vi inom mina föräldrar. Vi blev bjudna på mat och barnen busade med deras hundar ett tag innan vi åkte hem.
Moa stupade i säng vid 19-tiden, blev ingen middagssömn för henne idag.
Idag har Moa varit på VC och kollat sin lite inflamerade stortå. Hon har nageltrång stackaren Nu ska hon ha omläggning med alsollösning så att det inflammerade förhoppningsvis försvinner. På fredag ska vi till VC igen, är det inte bättre då ska hon få tid hos läkaren.
Nu skajag byta andra stinkblöjan på henne idag, verkar inte som att det hjälper att ta bort den synliga mjölken Vi måste nog ta bort den helt för att se om det blir någon skillnad.
Jag måste vara riktigt hemsk som mamma då. Moa cyklar själv till lekplatsen en liten bit bort, är själv ute med sin syster och grannbarn och hoppar studsmatta m.m, badar i badkaret med sin syster medan jag gör annat m.m.
Nu är J iväg på 40-års uppvaktning. Jag ska lägga in en massa kläder och röja på barnens rum medan de är ute och leker....om jag inte smiter ut i solen istället
MM: säger detsamma.
Idag har stackars Moa hoppat så mycket studsmatta att hon var helt slut i benmusklerna. Hon höll på att ramla flera gånger när hon gick in för att vi skulle äta.
Har kört blöjlöst idag, det blev två par nerkissade byxor, ett par trosor med lite bajs i och två kissningar på toaletten.
Hoppas det går bättre i morgon.
Faf: Tack själv för igår, det var skönt med en promenad i det underbara vädret
När vi kom hem från skogen sa Moa att hon var kissig, vi skyndade oss in drog ner byxor och blöja och DÅ kissade hon. Vi var inte snabba nog men hon börjar iaf förstå att hon ska gå på toaletten. Hon har dock inte kontrollen att hinna på toaletten om hon är för långt ifrån. Det hann bli ett par nerkissade byxor till innan hon kom in för kvällen. Hennes syster blev inte så glad, Moa hade tagit på sig en egen sko och en av Emilys och de blev blöta när hon kissade
I eftermiddag ska jag till läkaren, fick inte tid i Malmö hos läkaren som opererade utan ska till en annan i Trelleborg. Min sjukskrivning gick ut igår, får se hur det blir nu.