Inlägg från: AnnaOnIce |Visa alla inlägg
  • AnnaOnIce

Järngänget i Malmö del 11

Tror det har vänt och mina ansträgningar fått resultat, för idag har vi varit sams hela dagen. Inga konflikter som e större än ok.

Tack för stöd.

VIll ändå inte gå så långt som kalla henne problem barn, isåfall var jag också ett sånt. Tror ju självklart att raseriutbrotten har en anledning som vi nu ska ta tag i.

15 timmar dagis regeln kommer att leda till fler förtidspensioneringar, långtidsjukskrivningar av kvinnor som får barn tätt på sikt + en massa frustrerade barn. Det gjorde mig till en tröttare mamma när jag blir tillg för arbetsmarknaden igen + att man varit alldeles för djupt i blöjträsket.

En annan sak.. Era män, jobbar de inte heltid? Det e väl vanligt att män går vid 7 på morgonen o kommer hem efter 18 typ?
    När jag jobbade i Sthlm heltid gick jag 6.30 o kom aldrig hem före 20 (de tvar då jag jobbade för karriär). Jag se ringet konstigt med att man måste försörja sig.. eller har jag inte fattat att när man har familj ska båda vara hemma?

Jag var på dagis (skola+fritis) mellan kl 7.30-17 när jag var liten, 5dg/veckan. Ledig 6v på sommaren. Min mamma hade aldrig mig hemma 1dag, men jag hade heller inga syskon förrän jag var 12år. Det var faktiskt tråkigt o vara hemma med mamma ändå, för hon läste, pratade i telefon eller fikade... Dagis var bra.

Tack för fikan idag SL! Kram ni andra.

• AnnaOnIce

((ska väl erkänna att när jag inte fick som jag ville på fritis så rymde jag o satt på trappen när mamma kom hem från jobbet))

• AnnaOnIce

Vad jag avskyr uttryck som "hur klarade sig folk förr", jag svarar bara: Jo de klarade sig ännu sämre!

Världen ser bättre ut nu än den gjorde för 20 år sedan.
    Tror du folk var lyckligare förr, tror de inte de klagade?
    I danmark har man ingen 15timmars regel utan där bestämmer folk själva. Hade jag bott på landet så hade jag säppt ut barnen i trädgården så hade de fått klara sig själva o leka, men nu bor jag i stan o har inte en lekplats eller andra barn i närheten.

Vi lever idag och till de krav som ställs idag (för 20år sedan fanns det bara 1 barnvagn att välja på, 1 regnställ räckte till dagis o overall från myrorna, barnen fick inte så stor plats eller utrymme heller), därför får vi också andra problem.

Att ha 2 barn e självalt. Jaha så fortplantningen är självvald, att man ska finns sig en man o bilda familj är också självalt, att man ska arbeta... biologiska klockan, tron om att barn vill ha syskon o mår bra av det, tron om att man klarar av det o sedan upptäcker att det var jobbigare än man trodde... allt är självalt, javisst. Ett ruttet jobb är också självvalt. Så därför får man inte beklaga sig eller vilja ändra på saker.

Jag strider för jämlikhet, men jag vill nte at tmannen ska amma. Men om jag ska behålla mitt jobb hade det underlättat om jag haft avlastning till barnen, och förskolan borde vara ltie mer förstående när man sänder sitt alvedon barn till dagis, på grund av rädslan att mista sitt jobb.

Jag kommer inte acceptera dåliga, trötta barnskötare på dagis, om de ska ha sina jobb får de sköta det o vara till för barnen. För stora grupper får man protestera mot, det är ju politikerna som ska ha protester inte mammorna.
    *kram*

• AnnaOnIce

Jag beundrar alla som levde förr o inte fick dagis o satt i sina lägenheter o ammade medan de andra klättrade på väggarna.

Konstigt är det i dagens samhälle; jag har ingen som hjälper mig, o när man sträcker ut en hand o frågar om råd o beklagar sig så får man veta att man får skylla sig själv som skaffat barnen (inte du FaF, andra). På samma sätt blir man bortmotat från restauranger etc. Det är som at man ska vara straffad för att man skaffade barn eller? Var det så dumt...

Man kanske skulle tänkt på barnen i Afrika mer?

Jag väljer nu att gå o lägga mig.

• AnnaOnIce

Jag tycker heller inte jag e gammal, men gammal nog att beklaga mig. Jag vet vad jag talar om eftersom jag har 2 hemma o dansk mamma ledighet.

alla barn kan inte vara som Ida, en del är som Emil o då har de andra behov än att vara hemma o uggla. Jag sätter inte heller mina barn framför tvn som barnvakt.
    En latte mamma som mig har kanske för stora krav med rätt prylar o städat hem... rätt.

Men nu e det snart fredag, utbrotten hemma e slut, julie e glad för sina nya timmar på dagis o jag ska ut o festa. Jonathan kanske tyvärr måste följa med... han klara sig inte utan sin mammas bröst. jag får se.

nu ska jag till bvc, sedan tröstshoppa pippi guldpengar till julie o t hilfiger jeans till Jonah-man.

• AnnaOnIce

Mejram: Jag nappar på erbjudandet !!!!
    Det ska bara bli lite varmare! Att ha två 2½ åringar är enklare än 1, om de leker bra ihop.

Ibland har SL hämtat Julie på dagis o de har fått åka i samma bil hit, det har varit jättekul.

Jag är nog shopoholic, kan inte läsa MM "name it" utan att tänka, menar hon kläder?

VIll hänga på o säga att ingen blir bortvald på grund av sina åsikter, utseende, hudfärg, religion här! Möjligen om man shoppat för mycket på Ullared eller har kamphundar med sig.
    Till en examens fest väljer man ut sina nära vänner o de som följt en genom tårar o svett. Precis som man bjuder in till dop o andra privata saker.
    Annars håller vi inte på att "välja" ut folk. När vi går ut o tar ett glas vin eller träffas med barnen är alla välkomna, då är det självvalt som gäller!

Jag tycker diskussioner är roligare än kallprat. Men jag tycker inte om att bli jämförs med socialt utslagna, dvs problembarn eller de som har sociala problem. Jag lovar jag e en bra mamma o har koll, däremot är Julies humör/temprament lite speciellt o jag får mina prövningar.
    Jag tycker om att jobba o ha kvar min identitet som vuxen, jag vill inte vara långtidsjukskriven eller arbetslös, därför vill jag inte gå in i väggen (citat från Trulsa2).

Hopaps vi kan ses live snart! Den 12e februari har dagis stängt... nån som e ledig? Jag vill också ordna en utflykt till bokskogen en dag när alla kan (söndag), förslag?

• AnnaOnIce

Viktminskning?
    Kolla vem jag har fått till granne !
    www.itrim.se/dyndefault.asp

Kanske jag ska börja träna... Tycker dock att min lilla diet (som jag bryter varje kväll) går rätt så bra, vet itne om jag gått nr i vikt, men det har minskat lite i omfång (magen). Idag köpta jag en tröja på Lindex i strl SMALL! Förut har jag bar akommit i L.
    Men jag skulle behöva träna för hjärtats skull.

• AnnaOnIce

Att komma utanför dörren är alltid fest för mig, det var de jag menade.

Exiteme: Varför skulle du få hett om öronen. Dessa regler är jäättebra att de finns, jag tror ingen här skulle ifrågasätta dem. Alla vill sina barn gott o iallafall dem jag känner bra här (även MM) skulle aldrig skada sina barn.

Me tanke på förr.. Vi hade några grannar som bredde några mackor o hängde i en påse på dörren till sin två söner, 8+10 år när de skulle åka bort 1-2 dagar på helgen. Barnen fick inte komma in själva i lägenheten o i påsen låg en lapp att de fick sova över hos en kompis. De satt ofta o grät i trappen o fick sova hos oss ibland. De blev efter några år satt i särskolor, anstalt mm. De fick ju problem, men ibland dröjjer det lång tid innan socialen ingriper. Min mamma jobbar med att placera barn i fosterhem, o jag får höra om många som far illa.

Annat är det här, vi curling föräldrar med barn som får för mycket o får problem med att bryta med sina parents o skaffa ett eget Jag.

• AnnaOnIce

exitme. Man kan behöva sig ett nyp ibland. Inget olagligt. *hihi*

Jag behöver inga pekpinnar. Jag vill höra hur ni andra skulle lösa det på annat sätt.

Står det något om när barn slår sina föräldrar ? Båda mina barn drar mig i håret o nyper mig i dubbelhakan, det gör ont

Go natt.

• AnnaOnIce

Enligt barnpsyokolger ska inte barn be om ursäkt, det skapar bara skuldkänslor. Men nej på deras nivå e bra, om man hinner ifatt dem.

Nästa helg är jag själv. Min kära husbonde åker på skidresa till France. Jag har självvalt att stanna hemma för jag vill så gärna vara hemma o byta blöjjor o amma, o inte få sova. (NOT) Jag väljer att acceptera för husfridens skull, men grrrr...

Är det nån som vill ha sällskap på Andys eller liknande, så vill jag träffas. Eller vad som helst.

SOV NU!!!!!!!!

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11