Järngänget i Malmö del 11
Tror det har vänt och mina ansträgningar fått resultat, för idag har vi varit sams hela dagen. Inga konflikter som e större än ok.
Tack för stöd.
VIll ändå inte gå så långt som kalla henne problem barn, isåfall var jag också ett sånt. Tror ju självklart att raseriutbrotten har en anledning som vi nu ska ta tag i.
15 timmar dagis regeln kommer att leda till fler förtidspensioneringar, långtidsjukskrivningar av kvinnor som får barn tätt på sikt + en massa frustrerade barn. Det gjorde mig till en tröttare mamma när jag blir tillg för arbetsmarknaden igen + att man varit alldeles för djupt i blöjträsket.
En annan sak.. Era män, jobbar de inte heltid? Det e väl vanligt att män går vid 7 på morgonen o kommer hem efter 18 typ?
När jag jobbade i Sthlm heltid gick jag 6.30 o kom aldrig hem före 20 (de tvar då jag jobbade för karriär). Jag se ringet konstigt med att man måste försörja sig.. eller har jag inte fattat att när man har familj ska båda vara hemma?
Jag var på dagis (skola+fritis) mellan kl 7.30-17 när jag var liten, 5dg/veckan. Ledig 6v på sommaren. Min mamma hade aldrig mig hemma 1dag, men jag hade heller inga syskon förrän jag var 12år. Det var faktiskt tråkigt o vara hemma med mamma ändå, för hon läste, pratade i telefon eller fikade... Dagis var bra.
Tack för fikan idag SL! Kram ni andra.