Inlägg från: Mamma Mio |Visa alla inlägg
  • Mamma Mio

Järngänget i Malmö del 11

Så sur jag bli när jag ser hur folk tjänar pengar på Me and I på tradera...hoppas skattemyndigheten reagerar....

I alla fall på de "nya" sakerna man säljer där....kan inte fatta att det inte uppmärksammas mer.

• Mamma Mio

Tesselessan...visste du inte att alla inkomster i sverige deklareras och det är fritt att kontrollera!
    DVS allt man äger och har är offentligt. Och ja Anna har en inkomst på 900 000 danska kroner per år, i alla fall det som hon tar upp .....
    Just i år nolltaxerar hon dock.

Vi vet det mesta om varandra i den här gruppen.Penga mun

• Mamma Mio

Och jag ska inte heller till Andys denna helg som kommer...jag jobbar nämligen
    Och tupperware som inte vibrerar är lite tråkigtOskyldig

Och allmänna inbjudningar passar eller passar inte...var nu inte så gammal och bitter AOI!

Mejram kommer hit och ska sova i morgon, så total sanering behövs här.
    Undrar om min fortsatta förkylning är dammallergi????

Vill ngn annan komma hit sent i morgon kväll för att träffa henne så welcome!

• Mamma Mio

Och jag skulle ge 500 för att få en brun plysch med hjärta till mej själv!

Men kanske det blir trist med samma kläder på alla så småningom.
    Lite som P.O.P......Trist, dyrt men ibland praktiskt.

Nolltaxerar gör bara de med RIKTIGT stora inkomster Trulsa2, om man vill veta hur tät ngn är så titta om de läser conneseur på dass!!!

• Mamma Mio

Oh...jag tror inte att det är så bra att träffa maken så himla mycket.
    Vi har x antal diskussioner som inte vi kommer vidare i och dessa lägger vi alltid ner.....jag har skrivit ett brev med alla saker jag har på "hjärtat" och han har skrivit ett...sen när barnen flyttat hemmifrån kan vi kanske ta upp det igen! Fundersam

Mitt råd: Boka inte träfftid med era makar, om inte ni vill diskutera skilsmässa då....

Vi har varit ett par sedan 1990.......

Ang inkomster....deklarationer är offentliga handlingar, så det är så löjligt när man hymlar om sin inkomst här i sverige...fram med det bara....inget att skämmas över......att man är underbetald...

• Mamma Mio

La in en bild på borrelia under starka bilder om nån vill se hur det ser ut!

• Mamma Mio

ost och skinkpaj...idag.
    Lax i färdig kelda soppa igår

Nu ska jag hämta Mejram!

• Mamma Mio

Blev ikväll ombedd att sjunga på en begravning...lite jobbigt eftersom det var ett plötsligt dödsfall.....

Vet inte om jag kan helt enkelt.

Tack själv Mejram, tur att jag fick rå om dej lite, lite i alla fall!

Inhandlade en twoway britax (plus) idag på rea....det bästa med detta var att jag fick bilen städad och tvättad....insåg att den inte är tvättad på ca...1-2 år......så länge som jag haft den!

Nu ä den fin.

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11