Inlägg från: AnnaOnIce |Visa alla inlägg
  • AnnaOnIce

Järngänget i Malmö del 11

Grattis Katla!

Trulsa: Jag är inne på biografier, kan du tipsa om en, inte för tjock, jag e för otåligt för långa böcker...
    Älskar pocket! Sist läste jag Skugge och Haag... allstå ytliga böcker... orkar inte engagera mig för mycket då jag ahr ett väldigt intressant liv själv.

Edith Piaff kaske vore något... tips?

• AnnaOnIce

Tack för lekdagen igår Binis + barn

• AnnaOnIce

Trulsa... det finns droger också ! Du glömde det. Och bajsmannen hihi...

Jag har jobbat på festivaler runt om  i SE, Hultsfred e jätteroligt ... MEN .. det är inte rumba (citat från Lets dance).
    Mycket dåligt kan hända på en sån festival, men ofta går det bra för stämningen e god. Dock är det nog både 6-garanti o berusningsgaranti!

Kan du bo i närheten, så du har koll. Kanske vill hon ha ett nej egentligen men testar gränser...? Prata med henne om risker o vad hon tror, erbjud vandrarhem/hotell i närheten eller fråga om hon kan tänka sig gå över dagen etc.

Hedemora/Dala rocken¨var dock värre fylla på (usch). Hultsfred var mest musik men mycket tecno o lite skumma människor. Året var 1996, dock, Prodigy var bäst. Im the firestarter... (jag var 22).

Anna - minns forna somrar....
  • AnnaOnIce

Jonathan har feber igen.. never ending story. Sjuk sedan 12 feb. SOLEN KOM!

• AnnaOnIce

Ute i friheten igen.
    Det enda man vet när man ligger på sjukhus (barnsjukhus!) är att ingenting spelar roll egentligen, bara man får vara frisk!
    Jag vill inte vara på sjukhus mer och int evara sjuk överhuvudtaget! Jag o mina barn ska nu vara friska framöver! Så.

Nu ska jag kolla till min lillkille, han ska inhalera kortison o astma medecin var 3e timme på dagen, men natten vill jag inte störa han för mycket. Penicillin 3ggr per dag o alvedon dygnet runt. Stakcarn, han är osm förbytt, bara trött o hängig o lite deppad.
    Inte undra på att han är deppad, när han blir fasthållen flera gånger per dygn o tvingad i otäck medecin! På sjukhus fick han ha syrgasmask (grimma) en natt. Han skrek hlva natten medan jag höll fast den, o till slut tejpade fast den i ansiktet på han. Det var barnmisshandel. 

Julie är mycket glad att mamma e hemma igen. Hon ringde flera gånger under veckan "Jag vill att du ska komma hem o sova brevve mig, du får inte vara hela tiden och dagen på sjukhus".
    Hon sover numera i Pippi peruk hon fått av mig... gullunge.

kram

• AnnaOnIce

Han har infektionsastma (trånga luftvägar vid förkylning).

jag är numera besatt av tradera... shop til u drop
  • AnnaOnIce

Grattid Bruno! Fint namn.

Tur att det inte blev en pink... Far hänger upp hinkar i taket (säg det snabbt 20ggr)
  • AnnaOnIce

Suck. Ok om inte MM tar den, så tar vi den till Julie i sommarstugan....
    Jag trodde du hade tillräckligt med prylar MM. Nåväl jag e 40min för sen.

• AnnaOnIce

MM Kräksjuka? Eller? VIlka har klarat sig hitills?

Inga fler sjukdomar här nu!!!!

• AnnaOnIce

Apropå utveckling.. idag jollrade eller pratjollrade Jonathan för första gången. Han har varit knäpptyst i 9mån och nu helt plötsligt öppnade han bara munnen och sa en harang som lät som svenska och innehäll DA. Han ropade också efter Thomas när han gick DAA DAAA! Äntligen!

Annars ger och tar han saker, släpper dem medvetet, klappar händer o fötter, high5, springer efter oss som en hund-i gå vagnen, leker tittut genom att hålla saker framför sig o ta bort dem, har fått en tand. Det syns att han förstår mycke tman pratar om. När jag säager att han skafå medecin slänger han sig bakåt, kniper igen munnen o slår framför sig.

Mat:
    Ammar! (svärmor var här idag och vad får man höra "Hur länge ska du bli ved med att amma egentligen?")
    Äter inte pure, men han gnagar själv bort kött på revbenspjäll, äter hamburgare-bitar, pomes frites, bullar, macka, chockladmuffins, potatismos och paprika.

Han går gärn o håller händerna men han går på tå. Hur han tänkt att han ska hålla balansen så vet jag inte.

stolt mamma till en liten prins.
Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11