Förslag på bra bröstpump ?!
Vilken bröstpump är lättast att använda och mest prisvärd? Någon som har något förslag?
Vilken bröstpump är lättast att använda och mest prisvärd? Någon som har något förslag?
Jag har en Avent Isis som jag är jättenöjd med nästan lika bra som en elektrisk pump.
Avent!! Den är väl lite dyr men oj så bra den är!! Rekommenderar den varmt!
Jag rekommenderar ochså Avent isis, den är bäst.
Kram
Har bara testat avent men den var kanon tycker jag!!!
Avent säljs för 495 kr nu på babyland och babyplanet. Tror att det är ett rätt bra pris.
Annars kan man köpa Avent för ca 45 euro från tyskland, men då tillkommer ju frakt så det kanske inte blir så billigt ändå (om man inte köper en massa andra saker också förstås, då kan det löna sig). www.kidsroom.de och www.mypram.de
Jag lyckades inte pumpa med avent, däremot gick det jättebra med sjukhuses elektriska pump, mycket skonsammare.
Rekommenderar INTE apotekets pump.....
Den är kass!!!
Frågade samma sak på Föräldraforumet och samtliga som svarade (typ 20 st) svarade att bröstpump kan man vänta med att köpa tills behovet finns eftersom det är långt ifrån alla som behöver det..
De som sen behövt pump tyckte att Avent Isis var bäst..
Jag har en Pur, (heter så tror jag i allafall). En lila, den tycker jag är bra och såg också ngnstans att den fick bäst i test av någon tidning. Billigare än Avent men liknande.
Såg att någon inte gillade apotekets..jag hade precis tänkt att skriva att den är prisvärd *ler*. Men det beror ju lite på hur mycket man ska använda den.
Jag hade mycket mjölk, så det nästan sprutade ut av sig självt när man börjat pumpa lite..så höll det på rätt länge. Om man har dåligt med mjölk kanske det är enklare med en elektrisk?
Men som sagt handpump funkade helt ok för oss.
Har oxå hört av en vän att apotekets var bra och väldigt prisvärd. Men det beror väl som sagt på hur mycket mjölk man har...
Jag hade också jättemycket mjölk, däremot helkassa bröstvårtor.
Det jag haft mest anvndning för är mjölkuppsamlare, sympatiläckte så mycket säkert i åtminstone 1,5-2 månader att jag fick tömma den under amningen för att den blev full, fungerar ju utmärkt att frysa in den mjölken med och man slipper slita för den.
Säger som de flesta andra härinne att jag har hört att Avents pröstpump absolut är bäst, medan Apotekets bröstpump är verkligen kass och gör fruktansvärt ont- och tar lång tid att använda.
(Priset får inte vara avgörande tycker jag, om man ska använda en pump mycket, för det är verkligen inte kul om det varje gång ska smärta då man pumpar ut mjölken...)
Jag har köpt en Avent, så jag är förberedd innan Bebisen kommer!;)
Det största problem jag haft med avent är att pumphandtaget har hckat upp sig i utfällt läge, tyckte det var svårt att få in rytmen med den. Det är därför jag tycker man vid behov av pump kan höra efter om möjlighet att hyra en från sjukhuset för de är såpass mycket bättre( vet detta eftersom jag både pumpade och ammande under min vecka på sjukhus eftersom Tyra till att börja med även sondmatades).