• Tjofsen

Bältros

Jag hade bältros när jag var runt 20. HIV???????????? HAR jag ALDRIG hört talas om att det ska sammakopplas med Bältros. Har man haft vattkoppor (tror jag det var) så får man bältros i stället när man blir äldre. Har man inte haft vattkoppor får man det! Nä, det där med att det har nåt med Hiv att göra låter väldigt långsynt.

Ska läsa den länken nån skickade också...innan jag gapar mer...hi,hi

• Tjofsen

Som jag trodde. Missuppfattning. Det står att Viruset kan ligga vilande i nervrötterna i många år och sedan väckas till liv. Det kan hända när man blir äldre, har en annan sjukdom eller om immunförsvaret försämras av till exempel hiv eller behandling med cellgift. För det mesta finns ingen underliggande sjukdom som förklaring till bältros.

• Tjofsen

Valkyriia; att det är en herpessjukdom är det för att det ligger latent i kroppen och kan återkomma. Fick också en chock när läkarna sa: åsså har du haft herpes också, vid ett annat tillfälle och jag satt med en relativt ny pojkvän i rummet. Han flög nästan av stolen. -Alltså...bältros. ha ha ha

• Tjofsen

alltså det finns ju olika sorters herpes. De ligger under den beteckningen då det är sånt som ligger latent och kan återkomma. Inte samma som genital herpes

• Tjofsen

Jag kan bara säga att jag ALDRIG vill ha det tillbaka. Fy farao va jag mådde dåligt.

Svar på tråden Bältros