• JenRose

    Vart tog hon vägen?

    Hej.. Jag avbröt min graviditet i v.18 p.g.a ett svårt hjärtfel. Det va jätte jobbigt och är fortfarande. Det va en liten flicka, som fick heta Matilda!

    Men nu undrar jag vad dom gör med fostren som dött så tidigt. Läkaren sa bara att dom skulle göra undersökningar.. och just då tänkte jag inte på att fråga vart dom skulle ta henne sen! Det enda man tänkte på då var varför!!!!!!!!!

    Är det nån som vet???????????

  • Svar på tråden Vart tog hon vägen?
  • Supertesco

    Oj, vad jobbigt det måste vara för dig och dessutom gå och undra vad som hänt med henne. Kan du inte ringa läkaren och fråga? Du måste väl få något utlåtande efter undersökningarna? *kram*


    Jag är jag och du är du, så är det bara!
  • svalaandersson

    Hej... alla barn kremaras o läggs i en minneslund
    det gör de här i stan iallafall, har inte läkaren talat om det för dig, o om inte läkaren har sagt har inte då kuratorn (om du har haft kuratorhjälp) sagt det?
    hmm.. det är ju konstigt att de inte har sagt nåt. Det vill man ju veta så man kan gå nånstans o kanske tända ljus osv.!

    Beklagar det som har hänt! kram Svala -ElsaHjärtats Mamma-

  • svalaandersson

    Hej igen.. glömde säga att de kremeras o läggs i minneslund om man väljer anonymt omhändertagande, men väljer man Icke anonymt då får man välja om man vill ha en grav eller då minneslund! Kram igen

  • KarinB1

    Hej.... fick i tiosdags redas på rutinultraljudet att vårt lilla barn i magen precis som ditt har ett svårt hjärtfel. Har fått tid för abort om över en vecka, det känns fruktansvärt att väna så länge. Lilla krabaten i magen gör sig ständigt påminnd genom att sparka många, många gånger per dag. Nu när vi har tagit beslutet att ta bort barnet vill jag inte/orkar jag inte vänta. Är också nervös inför själva aborten, hur upplevde du det?

  • lamagirl

    Kramar om familjen

    Eva-Lena Stolt Mamma
    Till Ängel Michaela
    Och 3 Jordbarn

  • malachis mamma

    Hej, jag har fått samma information som Svalaandersson, det kan man tycka att alla läkare och/eller kuratorer borde tala om! Det är ju en viktig del av sorgeprocessen att få veta.

    Jag blir så ledsen när jag hör att detta händer, ofatre än jag trodde. Jag beklager innerligt alla era förluster! Det skär i hjärtat.

    När det hände mig kände jag mig ensam, ingen annan visste hur det var, ingen annan hade råkat ut för det. så trodde jag. tills jag hittade hit, till alla vänliga, underbara men tyvärr sörjande människor.

    jag hoppas att ni får svar på era frågor och att ni sakta mår bättre igen!

    stor kram från mig!

Svar på tråden Vart tog hon vägen?