Inlägg från: Fru Längtan |Visa alla inlägg
  • Fru Längtan

Sömnutredning?

Vår son har också varit väldigt aktiv och inte sovit så bra. Här har BVC också sagt att det är normalt att de inte sover. De första 6 månaderna sov sonen natt mellan 02-05 med uppvaknande där imellan. Sen sov han sällan längre än en kvart här och där på dagen. Sen började han somna vid 23 och vakna vid 05 fram tills han var ca 1 år och sedan dess somnar han mellan 20-22 på kvällen. Väldigt sällan kl 20 dock, men det händer. Sen vaknar han inte förens klockan 5:45 nu för tiden så man kan säga att det ordnat sig med tiden. han vaknar oftast en gång per natt dock och vill kissa. Är han sjuk blir det mycket mer dock.
    Allt ordnar sig med tiden som sagt, men det känns jobbigt när man är mitt i det dock. Hoppas att ni får några svar i utredningen.

• Fru Längtan

antianti: Jag blir lite ledsen av att läsa det du skriver och samtidigt så inser jag att du inte förstår det här med sömnproblem hos barn. Vi har kämpat med att få vår son att sova mer ända sedan han föddes, men det har inte funkat förens hans eget sömnmönster har förändrats av sig själv.

Du skriver att små barn sover bara, men det är inget vi själva har upplevt. Vår son sov mycket mindre när han var liten bäbis än vad han gör nu. När man inte får sova så kan det ibland behövas ta till hjälp som sömnmedel och jag förstår trådstartern som skall ge sömnmedel.

När man vaknar oftare än 1 gång i timmen så blir man mycket trött som föräldrar.

• Fru Längtan

ÅRB: Jag var inte starkare än min som i den åldern. Här krävdes det 2 personer för att byta blöja när han var 6 månader!

Svar på tråden Sömnutredning?