• LadyC

Sömnutredning?

Imorgon ska min 6 månaders tjej in på "sömnutredning", vad innebär detta? Någon med erfarenhet?

Kanske bör tilläggas att hon vaknar som minst 2 ggr i timman om nätterna och sover ca 20 min på dagarna. Så har vi haft det i ett halft år

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-29 19:35:58:
    Som i så många andra trådar måste jag tillägga att avsikten var att vi kan samlas och utbyta tankar och idéer, inte kasta skit på varandra.

• Svar på tråden Sömnutredning?
  • Mupp

Oj vad jobbigt. Hoppas utredningen ger något för er.

• sandra1978

hur har du får man sömnutredning....min pojk är 5 mån och vi har det som er...fast han vaknar var 10: min på natten.
    Har testat att ha honom i vår säng men där sover han inte alls nästan.
    Vi är helt knäckta o desperata men bvc bara viftar bort det o säger att det blir snart bättre!

• gulemamman

hmmmmm......min äldsta son vaknade flera ggr i timmen fram till ett års ålder! därefter och fram tills han var 2 år och 8 månader så vaknade han "bara" ett par ggr per natt
    men inte gjordes det nån sömnutredning på honom även om det helt klart hade behövts eftersom jag var helt slutkörd. nåja han började iaf sova bra lagom till sin 3-årsdag

Tycker det låter lite konstigt att dom gör en sömnutredning redan nä'r ert barn är 6 månader....då är det ju vanligt att de vaknar mkt på nätterna......kanske olika på olika bvc??
    men skönt iaf så kan ni förhoppningsvis få hjälp med detta i tid
    lycka till

• LadyC

Jag har pratat med BM för 3 månader sen men då sa dom att det skulle ge med sig. Sen tog jag upp det med läkaren när hon fick sin andra spruta, då tyckte de inte heller att det var nåt att göra nåt åt.

Nu ringde jag till en distriktssköterska på BVC som vi haft kontakt med. Hon bokade tid hos läkaren. Hon tyckte själv redan när Line var någon månad att hon var väldigt överaktiv för sin ålder.

• sandra1978

jag fick oxå höra att min son var överaktiv redan vid 1 mån.
    när ska du dit, vore kul om du berättade vad dom sa!

• LadyC

Idag var vi hos läkaren på BVC och fick en remiss till barnkliniken. Vi ska dit på måndag och ta prover mm. Först ska de kolla så att hon inte har något fel med sköldkörteln sen vet jag inte vad som händer. Men jag lovar att uppdatera

• bella karlsson

hej,Oscar är 2,5 år och han har strulat varje natt sen vi kom hem frå sjukhuset (okt-04). Han har det senaste året varit vaken ca 4 timmar per natt så nu går vi en utredning som förhoppningsvis kan hjälpa oss att få han att sova.Att tillägga är att han får "sovmedicin" theralen just nu men han krånglar ändå och vi har provat alla "metoder" som finns för att han ska sova. Man får hoppas att det kommer en räddande ängel och hjälper en för till slut blir man orkeslös. Hoppas verkligen att det ordnar sig för er, du kan väl skriva och berätta hur det går. Lycka till Bella

• LadyC

bella karlsson: många verkar väldigt negativa till just theralen, själv tar jag gladeligen emot det om det skulle hjälpa. Funkar den inte alls? har hört om nåt som heter atarax också men jag vet inte riktigt skillnaden. Hoppas verkligen inte Line håller på så länge som din oscar för då går jag säkerligen under. Hoppas det ordnar upp sig för er!

Svar på tråden Sömnutredning?