• Danna80

Sömnutredning?

(FASS 2005)

Atarax är ett preparat mot ångest och oro. Biverkningen är dåsighet. Atarax kan även lindra klåda. Verksammasubstansen är Hydroxizin

lergigan är ett preparat också der mot oro och verkar även mot klåda. lergigan är ett antihistamin och verksammasubstans är prometazin. Biverkning är dåsighet.

Theralen är ett preparat som verkar mot orostillstånd vid alkoholism men också vid beteenderubbningar, orostillstång och sömnrubbningar hos barn. verksamma substansen är Alimemazin. Biverkning är bla trötthet. Theralen bör ej ges till barn under 2 år då säkerheten vi behandling ej fastställts.

• Danna80

MariF -jag svarade bara på vad ladyC undrade... det står klart och tydligt om Theralen där... jag kritiserar ingen jag redogör bara...

• Danna80

Det är inte buffningen eller vagningen hon fått kritik för utan att barnet ska sova på magen... ett barn kan sova på magen när den kan vända sif själv. dessutom är ett andningslarm en falsk trygghet.

Som sagt Det finns andra preparat än Theralen! Barnet sover ... visst! men det är för att barnet blir "klubbad" drogad. Har barnet fel på sköldkörteln så finns andra mediciner och åtgärder än theralen.... och inte drogmediciner.

har man läst om hur läkemedel påverkar kroppen så skulle man nog inte ge det till sitt barn.

Svar på tråden Sömnutredning?