• MarieF

Sömnutredning?

Vi har samma problem, dottern är 14 månader och vaknar minst en gång i timmen! På måndag så ska vi börja med Theralen och se om det hjälper ska till och börja med köra 2droppar per dag i en vecka för att försöka bryta mönstret.

• MarieF

Danna80: Vi har pratat med tre läkare varav två är överläkare och alla har rekommenderat Theralen så det kan inte vara någon fara att ge det till barn under två år då våran dotter är ett år.

• MarieF

antitanti : Innan du "kriteserar" det som vi nu ska pröva så borde du veta hela bakgrunden!!
    Våran dotter har inte haft sömnproblem några månader och det handlar inte om 6-7 uppvaknanden per natt!! Utan hon har haft sömnproblem sen hon föddes och läkare har gjort alla de utredningar som man kan göra och vi har provat alla de metoder som finns men inget har hjälpt så att vi nu ska pröva Theralen några dagar för att bryta mönstret är verkligen det absolut sista vi provar!!

• MarieF

antitanti : Vill tillägga att jag absolut inte menar något illa! Men det har gått väldigt väldigt långt då ett barn får mediciner på grund av sömnproblem, och vid det laget så har man som förälder gjort allt man bara kan!! Vi har kämpat på i 14 månader med dotterns sömn, jag, min sambo och våran dotter har under dessa månader ALDRIG kommit in i någon djupsömn då vi vid de allra bästa nätterna får sova ett 2 timmars pass!! Dessa två timmars pass får vi njuta av ungefär en gång i veckan!
    Läkarna är oroliga över våran dotter eftersom hon aldrig har kommit in i någon djupsömn!
    Och sen vi vill jag också att alla som tycker att vi gör fel i att ge vårat barn Theralen ska veta att det är det ABSOLUT SISTA man som läkare rekommenderar att prova, och att i alla fall vi känner också stor oro att ge vårat barn medicin men samtidigt om vårat barn haft klåda eller allergi skulle det inte finnas många männsikor som skulle "kritiserat" oss för att vi gav vårat barn Theralen.

• MarieF

Vet ni vad!! Provat Theralen idag och Julia har sovit hela tiden sen vi la henne 19:50 inte vaknat en gång!! Har aldrig hänt tidigare!

• MarieF

Julia vaknade 4-5 gånger inatt och var vaken mellan 3-4:30 detta är en STOR skillnad mot för hur vi brukar ha det, så kanske sover hon ännu bättre i natt?!

• MarieF

Julia vaknade 4-5 gånger inatt och var vaken mellan 3-4:30 detta är en STOR skillnad mot för hur vi brukar ha det, så kanske sover hon ännu bättre i natt?!

• MarieF

Bekali: Nä det har vi aldrig provat, vad heter den medicinen? Heter den Melatonin? Vi kör med Theralen nu började igår.

• MarieF

Inga metoder som fungerar för oss heller!! Tror att det bara fungerar på barn som har lite sömnproblem inte så stora som många av våra barn i denna tråd har.

• MarieF

Vi har fått proffesionell hjälp av helt läkarteam, och jag litar fullt ut på att dom ALDRIG skulle rekommendera något som skulle vara skadligt för vårat barn!

• MarieF

LADYC! Håller med om vart enda ord du skriver!!

Svar på tråden Sömnutredning?