• Kängu

Sömnutredning?

Oj vad jobbigt, hoppas ni kan få en lösning. Vår kille hade också stora problem och har man varit vaken flera gånger i timmen på nätterna i månader, och då menar jag inte när de är nyfödda, då vet man vad sömnproblem är. Jag tycker att man känner som förälder om det är en "fas" eller om det är nåt utöver det "normala".
    Hoppas ni får det att fungera

• Kängu

Hej!
    Jag har inte ett barn som provat några mediciner, men sömnstörningar har vi haft. Det berodde på hans mage och reflux och med medicin och ändad kost/mattider så blev det mycket bättre. Han sov mycket dåligt under 2.5 månader. Men när han vaknat 10ggr många nätter, eller mer (kanske vissa av er tycker det är sällan ) så blir man sjuk och man blir farlig som förälder för man tappar kontrollen, man riskerar barnets säkerhet. När det var som värst för oss satt vi båda på golvet och stirrade, sonen och jag halvt apatiska, helt plötsligt insåg jag att han hade fjärrkontoll i handen och batteri i munnen. Detta gick bra, men det var en tankeställare....

För er är väl 2.5 månader inte så länge, men vi hann må rätt dåligt redan av det. Nu sover han bättre, men man får vara nöjd om han bara vaknar några gånger.

• Kängu

Såååå MarieF, underbart att ni fått en bättre natt

Svar på tråden Sömnutredning?