Sömnutredning?
MarieF, får jag fråga, har ni prövat melatonin på eran dotter? det är ju hjärnans "egna" ämne, det som styr sömnen... vår son 12 år äter det som insomning...
MarieF, får jag fråga, har ni prövat melatonin på eran dotter? det är ju hjärnans "egna" ämne, det som styr sömnen... vår son 12 år äter det som insomning...
min son sov inte heller... han slutade sova då han var 9 mån... i vagnen slutade han sova då han var 5 mån...
på kvällarna fick vi lov att ligga bredvid honom i 3 timmar och då sov han bara 45 min sedan löpte han till kl var 2 på nätterna och somnade igen om vi hade tur mellan 2.30-4.00 sedan var han uppe och väckte tuppen vid 5 tiden... vi hade ett rent helvete när han var liten...
Vi provade nån alergimedicin som skulle ha lugnande effekt men han blev bara 7 resor värre så den slutade vi med efter 3 kvällar.... sen levde vi med hans dåliga sömn tills han var 6 år, då fick han melatonin för inomning, han har fortfarande svårt att somna in men nu ligger han inte vaken till kl 1-2 på nätterna innan han somnar....
Han är idag 12 år och det har förekommit att han varit vaken flera dygn i streck utan sömn över huvudtaget... förra hösten sov han inget alls på 3 dygn.... han var alltså vaken 2 nätter i följd trots att han inte sov en blund på dagen.
så jag vet vilket helvete det är då barnen inte sover klokt...
japp den heter melatonin