• Lyllo

Sömnutredning?

Lady C - Har verkligen många läkare varnat för att buffa och vagna? Gällde det inte bara en artikel i "Vi föräldrar"? Vad många varnat för är att sova på magen.

• Lyllo

Lady C - Jag håller med om att hennes idéer om att barn ska sova på magen är befängda (även om hon förespråkar andningslarm) och somligt hon säger är skräp och somligt klokt.

Men att man skulle kunna vagna och buffa sina barn till hjärnskador är minst lika dumt. I så fall borde även vagga och vyssanlullfötter etc vara farligt?

• Lyllo

Jo jag vet, men jag tror ändå det är stört omöjligt att orsaka hjärnskador i dagens fjädrade vagnar. Och så har jag stor tilltro till föräldrarna, de vill ju att barnen ska somna, inte dö.

• Lyllo

Lady C - Jo jag vet, men jag tror ändå det är stört omöjligt att orsaka hjärnskador... Och som sagt, föräldrar har nog ganska bra pejl på vad som är för våldsamt.

• Lyllo

Lady C - Instämmer, men de som skadar sina barn gör det inte pga att de drar en vagn för hårt utan för att deras spärrar av någon anledning inte fungerar.

Svar på tråden Sömnutredning?