Sömnutredning?
Ja, jag vet hur det är, era stackare. Vi gjorde utredning på äldsta sonen (född nov -01) när han var 15 mån - då hade han inte sovit en hel timme i sträck sedan han var 7 mån (vi hade förstås testat alla metoder och så). BVC sa att det var för att jag itne stimulerade honom tillräckligt (jodå, det sa kärringen), men till slut ringde jag och grät till barnmedicin och pratade med en sköterska i en halvtimme om eländet och då fick vi en tid hos läkare. Han tyckte Axel verkade frisk, men vi gjorde EEG, allergitester och lungröntgen (han hade en envis hosta) som inte visade någonting - en kärnfrisk kille!!! Vi fick dock Lergigan att ge honom och det funkade hyfsat. Han sov i alla fall kanske två timmar i taget och det var ju rena himmelriket!!! Sedan blev det bättre och bättre faktiskt, och vid 2.5 års ålder så sov han nästan hela natten (vi slutade med Lergigan efter kanske 3-4 mån). Kille nr 2 har sovit utmärkt hela tiden. Sedan har vi fått en liten tjej i maj -06 och hon har sovit uruselt hela tiden. Ringde barnmedicin efter 2 mån och har en jättebra läkare som tar det hela på allvar. Astrid är hur frisk som helst, i vanlig ordning, och det finns liksom ingen anledning till varför hon inte skulel sova bra. Vi har provat alla metoder igen, nu även NCSS som inte fanns när Axel var liten. Vi fick Tavegyl för att hon skulle sova men det hade ingen effekt. Lergigan ville inte doktorn skriva ut ännu, för barn under 12 mån kan tydligen få andningsuppehåll av det och det vill man ju inte gärna vara med om. Vi har fått Atarax i stället och det funkar hyfsat, några timmars sammanhängande sömn och ni vet ju att det är man beredd att göra vad som helst för!!! Tur att man inte har tänkt ha fler barn...
Nu hoppas jag att jag itne får några moralpredikningar för att jag ger/har gett mina barn Lergigan och Atarax, ni som har varit där vet att man gör vadsomhelst för att få sova två timmar i sträck. Min äldsta son sover utmärkt i dagsläget och vi hoppas förstås att Astrid ska nå dit också.