Inlägg från: Hustomten |Visa alla inlägg
  • Hustomten

Stenungsund

Jag bor i radhusområde vid kopper och trivs kanon.
    Vi har ett atriumhus som ligger precis vid en skola.
    Det är nära till dagis, affär och sånt.
    Priserna har gått upp en hel del, men jämfört med andra ställen så är det rätt billigt att bo här.
    Och i vårat område rör det sig mycket nu, många säljer just nu, så det finns verkligen att få tag på ett boende.
    Speciellt radhusen.

Tomtens IQ-Nivå är ruggigt låg, så ta det varsamt med mig.
  • Hustomten

toffife- japp det är dom. Det är tegel och trä.
    Dom ser inte så roliga ut på utsidan, men är bra inne.
    Och området är underbart. Lungt, och otroligt barnvänligt. Bra grannar mm.
    Vi trivs som fasen.

Det är ju en samfällighet här så man betalar en fast avgift varannan månad där det innehåller: Vatten, värme, sopor , vägunderhållning, sopcontainer parkering/garage mm.
    Men det är ändå ett fristående hus. Du får göra vad du vill med det så att säga

• Hustomten

Lägger in en bild på våran tomt så du ser lite hur det ser ut...
    Våran tomt har en utbyggnad så den är ju mindre än dom utan utbyggnad.
    Men den både räcker o blir över ändå

juni, juli-05 006.jpg Detta är då baksidan.

• Hustomten
    Toffifee skrev 2007-01-25 21:45:54 följande:
    Tack för alla tips, kul att höra lite vad ni som bor där har för åsikter Hur är det annars med dagis och skola, långa köer osv?
    Skola vet jag inte, mina barn är inte där ännu
    Men dagis är kanon iaf. Våran stora dotter går på bergsvägens förskola, och det ligger ca 5 minuters gångväg härifrån.
    Omrpdet är stort och jättebra, mycket lekyta ooch väldigt skyddat mot omgivningen.
    Personalen är jag jättenöjd med, och dom hittar på mycket med barnen. Tar bussen ner till centrum och går på biblioteket, går på luffen. Sommaren har dom ibland åkt och grillat korv mm.

Köerna är väl som i övriga landet skulle jag tro.
    Vi är i kö till våran yngsta dotter nu, och har väl väntat i 4 månader på svar nu.
    Dom ska sätta upp en barack på området som ska fungera som en slags kö.
    Så att man ska kunna få dagis när man vill. Men att dom hamnar där till att börja med.
  • Hustomten

Geckos- Nej det var det jag tyckte med. När man precis är färdig med inskolningen så ska man göra om det på en annan avd.
    Kanske inte den bästa lösningen, men bättre än att behöva gå hemma utan någon inkomst

Våran inskolning hoppas vi börjar 15 Mars, och som det verkar kommer det bli så. Men om det blir baracken eller inte vet jag inte.
    Men vi har ju en dotter där sen innan, och då brukar dom ju prioritera så man slipper ha olika dagis.
    Men man vet ju aldrig... vi kanske hamnar i storahöga

Eller så ses vi till våren i baracken

• Hustomten

Där kollade vi också innan vi köpte detta.
    Men det steg så fruktansvärt i pris så vi drog oss ur.

Men dom är himla fina. Och området är bra. Häng på ett tag och se. Det kanske inte är lika många budare denna gången.

• Hustomten

Ja det är det.
    Vad jag hört iaf
    Tror väl det är mest barnfamiljer där.

Det fanns ju ett i brudhammar också. Ligger också precis här vid dagis och mataffär.

• Hustomten
    Toffifee skrev 2007-01-26 23:21:15 följande:
    Såg ett på kopper... Billigt var det men tycker dom är lite tråkiga (f´låt )
    Jag vet, radhusen gillar jag inte. Men vi bor i ett atriumhus och dom är finare
  • Hustomten
    Toffifee skrev 2007-01-26 23:26:16 följande:
    Aha ok, låter ju bra...Måste fråga, där vi bor nu har vi ett område som är mindre trevligt, lite bösigt som vi säger i Göteborg Finns det nått sånt i Stenungsund. Hmm vilken fråga *skratt*
    Hmm ja det är väl hasselbacken vad jag vet iaf.
    Om det är typ stökigt du menar?
  • Hustomten

Atriumhus är ett hus som har tomten inhängnad. Det är som kedjehus, och på baksidan så är grannens hus på ena sidan och staket på andra sidan ( mot gångvägen) .
    Dom ser lite småtråkiga ut på utsidan. Som små skokartonger typ.

Det finns lite olika stl på dom. Vårat är utbyggt så det är ett vinkelhus nu. Men från början är dom avlånga och stl tror jag det är 96kvadrat.
    Vårat är nu 137kvadrat.

Om du ser kortet längre upp i tråden så kanske du ser lite hus jag menar med baksidan.

• Hustomten
    Toffifee skrev 2007-01-26 23:36:57 följande:
    Ja just det Bra när man har barn kan jag tänka mig.Så bra att ni kunnat bygga ut för 96 kvm är ju inte jätte stort. Nu har vi bott så trängt här så man längtar efter ytor.
    Ja det var så när vi köpte det, så vi slapp bygga ut det
    Men jag skulle allt vilja ändra en hel del här hemma. Lite mera öppna ytor hade inte skadat.
    Och jag håller på att tjata öronen av gubben min för att vi ska riva lite väggar nu.... men han är inte lika impad av det..( kanske ska göra det själv)
  • Hustomten
    Toffifee skrev 2007-01-26 23:41:28 följande:
    hustomten. Oftast är det väl inte som man själv vill ha det *s*Massor av ideer och makarna är lagom nöjda efter 511:e förändringen som man propsar på att den kommer att bli mycket bättre
    Haha, jag vet. Precis så är det. Jag har kanonideer som jag kommer på helt plötsligt. Och han suckar för han vet att jag kommer på en annan lösning när denna är klar.
    Jag möblerar om, jag målar och grejar och nu har han slutat kommentera det tom... tröttnat antar jag
Svar på tråden Stenungsund