Inlägg från: fuji |Visa alla inlägg
  • fuji

Stenungsund

Jag vill ju slå ett slag för Stora Höga där jag bor. 10 min promenad till fin badplats vid havet, vad mer kan man begära? In till Stenungsund är det max 10 min med bilen. Passar oss perfekt.
    Hoppas ni hittar vad ni söker! Lycka till!

• fuji

Var inne i en budgivning för ett liknande hus när vi letade. Var då jättebesviken när vi fick dra oss ur, då det blev för dyrt tyckte vi. Kunde verkligen se mig själv i det huset och fattade inte att någon annan skulle få flytta in!!

Men nu i efterhand så är jag glad att det blev så, eftersom vi hellre ville bo o stora höga och ju fick ett hus/kedjehus här!
    Det är närmre göteborg vilket är bra då min sambo pendlar dit med kollektivtrafiken, så han tjänar bra tid på det. Samtidigt som man bor så mycket närmre havet här, men promenadavstånd till den fina badplatsen. Trodde inte att vi skulle kunna vinna budgivning i detta område, men det gick ju!

Men som sagt hoppas ni hittar det just ni söker, det ser ut att vara i fin ordning, så ni inte behöver göra så mkt själva. Tycker det ser mysigt ut!

• fuji

Det är ett samhälle med massa hus, radhus, villor, vissa lägenheter, badplats, båthamn, sommarkiosk, värdshus, campingplats, idrottshall, fotbollsplan.
    Sedan finns det en liten affär( Tempo) som man kan handla det mesta, en statoil, en klädaffär, skoaffär och sådär. Skola finns från åk 1-9, väldigt fin verkar den vara, kan inte vara gammal. Många förskolor.

Buss in till gbg tar 38 min tror jag, tåget lite snabbare. In till stenugnstorg tar det knappt 10 min med bilen.

Tja det var väl det. Rätta mig om jag har fel, har bara bott här i ett år, så känner ju inte till allt egetligen.
    Det enda som saknas är väl vänner i området, varken jag eller sambon jobbar i denna kommunen så än så länge har vi inte kommit i kontakt med någon här. Men snart tittar vårt första barn ut, och med detta kanske vi kommer i kontakt med andra föräldrar, och kan förhoppningsvis lära känna lite folk i området och sådär.

• fuji

Vi köpte ett kedjehus i stora höga. Ett fristående hus är för dyrt för oss tyckte vi.
    Detta kedjehus gick på 1,9 milj till slut, och det är ungefär samma som man betalar för samma hus inne i stenugnsund. VI hade tur i budgivningen också, bara vi och en till som gick med från början. Samma priser och dyrare har det blivit på de vi la bud på i stenungsund så det blev ingen skillnad, trots det för oss bättre läget!

Svar på tråden Stenungsund