Inlägg från: Anonym (stinkis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (stinkis)

luktar illa efter konisering

är det någon här som efter konisering upplevt att den egna lukten förändrats?? (jag tycker att det luktar gummiaktigt typ som en ehhh dildo)
    det är 5v efter min konisering och jag har fortfarande vattniga flyttningar (gula) och luktar så att jag måste tvätta av med vatten flera gånger dag.
    efter som jag inte har varken ont eller feber så ska jag bara avvakta och inte komma in på koll
    jag tycker att efter 5v snart 6v så borde all läkning vara avklarad och kroppen återgått till normalt

någon som råkat ut för samma??

• Svar på tråden luktar illa efter konisering
  • Anonym (stinkis)

jag hade blödningar i ca 3 veckor och det var efter det som flytningarna kom
    i början var det massa vattniga så att jag var tvungen att ha binda för att inte droppa ner överallt
    ca 1v efter det förändrades lukten och mängden minskade =(

• Anonym (stinkis)

ohhh jag hoppas du har rätt
    börjar bli ganska så rädd

• Anonym (stinkis)

ondella jag har ringt och dom säger att jo det är normalt dom första 3-4 v och sen jo det är normalt de första 4-5v osv
    de säger att jag ska avakta så länge jag inte får feber eller ont i magen

• Anonym (stinkis)

ja här säger dom att de flesta är färdigläkta på 3 - 4 v men att det kan ta längre tid om man har otur
    jag kan förstå att vi läker på olika sätt och att tiden kan varriera ganska så mycket
    men däremot förstår jag inte riktigt varför det luktar så vidrigt
    eller hur flytningarna kan vara samma konsistens som vatten

• Anonym (stinkis)

min gjordes med elektrisk kniv
    har vist inte mycket tapp kvar nu så dom tog regält

däremot känns det skönt att veta att du hade så med
    ska försöka slappna av och avvakta ett par veckor till
    tack ondella

• Anonym (stinkis)

Hej igen!
    det är fortfarande samma, men däremot ser det ut som om jag kommer få ta nya prover tidigare i alla fall för att minska oro då jag har kontaktblödningar igen
    det är för att utesluta andra orsaker än seg läkning och det käns i alla fall lite skönt

• Anonym (stinkis)

ja det är ganska tungt psykiskt för att inte tala om att man känner obehag av att bli berörd för att man känner sej muterad
    men jag låvar att berätta hur det går *ler*
    nehe dax att sova, du får ha det så bra
    och tack för att du tänkte på mej *ler*

• Anonym (stinkis)

liten uppdatering, jag stinker inte längre!! *ler*
    stanken orsakades av att ph var rubbat
    så enkelt och så knäckande och så många veckors oro i onödan

• Anonym (stinkis)

mina besvär efter op är fortfarande kvar
    ocn nu är mina kontakt blödningar är tillbaka!!!

fan jag är så rädd så jag vet inte vart jag ska ta vägen
    jag ska ringa i morgon och kräva att dom tar nya cellprover redan nu och inte väntar till maj

nu måste dom ta emot mej för någonting är väldigt fel

• Anonym (stinkis)

jag skulle fått komma direkt i måndags men fick mens medans jag satt och pratade med dom, så nu har dom tryckt in mej mellan 2 pasienter på fredag hos läkaren som opererade mig

dom ska ta prover för infektion och även kolla såryta och så
    vet inte ännu om jag får ta nya cellprover redan nu eller om jag måste vänta till maj

dom tyckte att det var konstigt att jag fått tillbaka kontaktblödningarna
    men det är intet emot vad jag själv är rädd för

jag hoppas verkligen att det är en infektion eller nått som är lätt att åtgärda

• Anonym (stinkis)

liten uppdatering
    jag var inne på koll i fredags och då upptäcktes det att jag har bakteriell vaginos och har förmodligen haft det jättelänge utan symptom så nu tror dom att det orsakade kontaktblödningarna i höstas och att det inte berodde på cellförändringarna i sig

jag fick flagyl och 24 tim efter första tabletten var alla besvär borta *jätteglad*

i övrigt såg allt jättebra ut!

• Anonym (stinkis)

ja jag hoppas det med, och magkänslan av hur jag känner mig nu säger att jag kan vara lugn till kollen i maj

jag vill du ska veta att dina svar här inne betytt mycket för mig *kramar*

• Anonym (stinkis)

förklaringen jag fick är att man oftast luktar illa efter mens och vid samlag och att vissa beskriver det som lukten av rutten fisk
    det är en väldigt stark lukt
    men inte alla får symptom, ca 10% av alla kvinnor som kommer till gyn har det utan att veta det
    det går inte att behandla själv utan måste behandlas med receptbelagda mediciner
    gyn kollar genom att se på sekretet

många som självbehandlar för svamp men får att det kommer tillbaka direkt har tydligen oftast bakteriell vaginos

jag vet inte hur vanligt det är men mina luktade så illa att jag inte ens ville sitta med näsan ovanför mig själv om du förstår vad jag menar

för mig gick flytningarna över till gulbruna vilket tyder på blodblandat och jag hade massa flytningar så att jag konstant var tvungen att använda binda eller trosskydd

Svar på tråden luktar illa efter konisering