• Mafioso

Vilken ö i Grekland är finast?

Vill åka till Grekland i spetember med dottern som då kommer att vara 1 år och 9 månader gammal. Hade tänkt på Korfu, men hittar inget bra hotell där (har presentkort på Ving så därför kan jag ju bara välja mellan deras utbud).

Vilken ö tycker du är finast i Grekland? Något relativt lugnt ställe då med fina stränder förstås!

Tips tas tacksamt emot

• Svar på tråden Vilken ö i Grekland är finast?
  • zoomzoom

Jag var på Santorini i september -06. Det var två små barn med. Där är inte vanliga sandstränder, utan småsten, vilket jag tycker är toppen, för sand har en förmåga att komma in överallt. Santorini är den ö där nästan alla vykort från Grekland är tagna, så det är en fin ö. Många vita hus med karaktäristiska blå tak. Vi bodde i sydvästra delen av ön, kan inte komma ihåg vad det hette, tyvärr. Var väldigt lugnt och trevligt. Sen finns två "orter" på ön med lite affärer och sånt.

• danitra

Jag tycker fastlandet och byn Parga är finast!

Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
  • olpansfamilj

korfu är underbart vackert, det enda är att stränderna är ingen hit, för mycket sten......
    cypern har jätte fina stränder......
    men korfu är lugnast....men mycket mygg i september!!!! Ingen hit inte....

bäst med barn för mig har varit mallis (spanien) Myggfritt, underbara stränder och lite sverigekänsla...tryggt och bra....

men annars gillar jag korfu mycket,,,så grönt jämfört med andra öar...

• olpansfamilj

jaa santorini är också mysigt! Instämmer! men vill helst ha sand! =)

• Lervik

Har varit på Zakynthos 5ggr och tycker verkligen att ni ska åka dit, det är en ö för alla. Och jag tycker att det är en underbart fin ö, och barnanpassad är den verkligen.

Trevlig resa!! *önskar att det var jag*

• Mafioso

Lervik: Har varit på Zakynthos tidigare och det var underbart vackert. Tyvärr åker inte Ving dit längre (som jag har presentkortet hos).

• pellesmatte

santorini eller paros

• Mica82

har inte så mycket att jämföra med, men Santorini var fantastiskt fint.

• Mrs Kaffelatte

Naxos är jättefint.. Tyvärr båtresa dit men det är det värt.. Mycket fina stränder, långgrunda innei stan.

Annars skulle jag rekomendera Kreta.
    Kreta är oslagbart.
    I Chania finns många fina hotell som är barnvänliga. Även stränderna där är bra till barn..

Var till Korfu i höstas och dit kommer jag itne att åka igen..
    Dyrt och inga trevliga stränder.. Dessutom så är det väldigt lite "grekiskt"..

Samos är annars en fin ö med.. Bra priser och stränder.
    Vänta till att boka några veckor innan du kan åka.. Då kan du komma bra billigt undan...

Ja jag är Greklands frälst!!

Svar på tråden Vilken ö i Grekland är finast?