Inlägg från: Blue Dragon |Visa alla inlägg
  • Blue Dragon

Sova ute i minusgrader?

Varför ska man ha barnen ute och sova? På rådgivningen frågar hon varje gång jag kommer dit om Julia sover ute och jag säger nej för jag vill inte ha henne ute. För långt borta, hör inte henne om det skulle vara något och sen måste jag krångla ur vagnen från bilen varje dag och den väger ett ton (typ). Sen har vi ett vägbygge precis vid oss.

Men största anledningen är att hon kommer så långt borta från mig (oss) och har ingen kontroll om det skulle hända något.

Tre goa flickor finns här hos mig nu.
  • Blue Dragon

Okej. Har ingen babyvakt.

Är det inte för tidigt att ha dom sovande när dom är 5 veckor. Hon äter ju så ofta som varannan timme? Men det kanske inte blir så när hon sover ute.

• Blue Dragon

Får väl prova men jag kommer att springa till fönstret hela tiden och men det kommer vara svårt att se om hon rör sig eftersom det är en åkpåse samt skyddsdelen till vagnen i vägen.

• Blue Dragon

Okej. Får kolla på Tradera.

• Blue Dragon

Fick en av min mosters granne när äldsta flickan föddes och den funkade inte alls fast vi bytte batteri så jag har inte så bra erfarenhet av såna. Är ju tveksam till dom. Men jag får väl kolla på Tradera eller när jag åker till Uppsala på söndag.

Svar på tråden Sova ute i minusgrader?