Inlägg från: Silverkatten06 |Visa alla inlägg
  • Silverkatten06

Sova ute i minusgrader?

Min son på 5,5 månad sover alltid middag i sin vagn utomhus. Just nu har vi 4 minusgrader och han trynar gott, det är varmt och gott med fårskinn, overall och täcke. Men nånstans måste man ju dra en gräns. Hur kallt får det vara om han ska sova ute? Hörde på nyheterna att det kanske blir minus 10 nästa vecka och funderar på hur jag ska göra...

Hur gör ni andra som har barnen sovandes utomhus? När drar ni gränsen?

• Svar på tråden Sova ute i minusgrader?
  • Silverkatten06

Hur skyddar man ansiktet, då? Mer kläder och filtar är ju lätt att fixa, men jag är rädd att han fryser om kinder och näsa (eller ännu värre förfryser)...

• Silverkatten06

Sockan2005 - Anledningen till att min son sover ute är att om jag tar in honom sover han max en halvtimme, ute sover han 3-5 timmar. Dessutom är det bra med mycket frisk luft, barn som sover ute håller sig ofta friskare än barn som sover inne. Jag har en "babyvakt" i vagnen så jag lyssnar på honom hela tiden och går ut och känner på honom ca var 30-45:e minut, så jag känner nog att jag har lika bra kontroll på honom som om han sov i sitt rum på övervåningen...

• Silverkatten06

Lola - Jodå, vindskyddet är på

• Silverkatten06

I nån tidigare tråd så pratade nån om små "rånarluvor" till bebisar som även täcker kinderna. Jag har letat i alla möjliga affärer, men inte hittat nån. Är det nån som vet var jag kan få tag på en?

• Silverkatten06

Susannna - Kan man ha dem ute även om de är förkylda? Min son har, tack och lov, aldrig varit sjuk men det är ju bra att veta till framtida sjukdagar. Men inte om de har feber, eller?

• Silverkatten06

jamtlandsstårs - TACK! "Babyhuva Porjus Lindberg" måste ju vara kanon att ha under den vanliga mössan när det är kallt! Ska genast beställa en

• Silverkatten06

Äsch, den fanns ju bara i storlek 40 & 50, det är nog lite litet för min kille som drar 68-74

• Silverkatten06

Har testat det, men inte hittat nåt... Men tack för din hjälp! Det är säkert nån med en mindre bebis som blir glad för din länk

• Silverkatten06

Fast den täcker inte kinderna mer än den mössan han redan har. Han har en bra mössa som går ner över öronen, men jag vill hitta nåt som skyddar kinderna också... (Den han har påminner om "Ketch Laban" på www.barniallt.se/butiken/mossor.shtml)

• Silverkatten06

Garageänkan - Tack för tipset, ska hålla utkik efter Reimatec när jag är i stan!

• Silverkatten06

Sockan2005 - Babyvakt är en kanoninvestering! Jag hade inte överlevt utan den! Det finns massor att välja på från ca 300 kr och upp till flera tusen kr, men en enkel modell räcker bra! Huvudsaken är ju att du hör bebisen

• Silverkatten06

Vi har en modell från Philips som kostade ca 500-600 kr och den är kanonbra! Finns tre lägen High, medium & low sensitive och har man på high sensitiv så hör man minsta lilla ljud! Vilket iof innebär att det brusar en del när bilar far förbi på gatan, men det gör inget, jag hör ju minsta lilla gny från killen

• Silverkatten06

Fler funderingar dyker upp här i kylan;

Någon skrev att man inte ska tvätta med vatten på morgonen och det låter ju iof logiskt. Men min kille äter gröt på förmiddagen och är inte så där superprydlig när han äter. Hur ska jag då tvätta bort gröten som hamnat på kinder och haka om jag inte ska använda vatten?

Om han är lite torr i huden, vad smörjer man bäst med? Olja, idominsalva eller vad änvänder ni andra?

Svar på tråden Sova ute i minusgrader?