• Jesster

Kamomillte?

Elliot är 6 veckor nu och har haft lite problem med gaser i magen, kanske för att han får ersättning och inte ammas. Han får Minifom men det börjar sluta verka, matar också med Dr. Brown-flaska och det hjälper också, men inte helt. Har läst att Kamomillte kan hjälpa men jag har inte förstått riktigt i vilken dos man ska prova?

I en del trådar ska man droppa några droppar i ersättningen, i andra ska man ge ett par teskedar. Hur ska man egentligen göra...?

• Svar på tråden Kamomillte?
  • Jesster
    engla pengla skrev 2007-01-19 18:23:06 följande:
    Man kan ge lite på sked men vet inte om det verkar någon i min familj gav rådet. hoppas det hjälper dig.
    Jag får prova...
    Minifomen har vi slutat ge honom nu, på prov i nån vecka i.a.f. Känns meningslöst att ge honom när det inte verkar hjälpa honom längre.
  • Jesster

jerka79:

Jo, jag har också läst något om det.

Men nu ammar ju inte jag som sagt och jag vet att det finns de som har gett just kamomillte, därför undrade jag just om det

-------------------------------------------------------------------

Vet ju inte hur mycket man ska prova med och hur ofta med Kamomillte. Innan varje måtid eller 1-2 ggr/dag?

• Jesster
    middiz skrev 2007-01-20 17:45:32 följande:
    min lilla jouline får kamomillte varje dag, motverkar kolik!
    Okej!
    I vilken dos och hur ofta?
  • Jesster

Nu har det ju droppat in en massa tips, vad bra!
    Jag slutade ge honom Minifomen och efter det så har magen lugnat ner sig. Men skulle det bli gasigt igen så vet jag ju vad jag ska testa Tack alla!

Svar på tråden Kamomillte?