• Tjofsen

Foundation för problehy och blek

Var hittar man en bra foundation som passar till min hy? Jag är blek, blir lätt narig på T-zonen och har lättare acne. SÅÅÅ trött på alla expediter i affärerna som aldrig kan hjälpa mig. Tycker jag gått igenom alla slags foundation. Min senaste är från Helena Rubenstein "Shell" (färgen). Jag krakelerar av alla jag provat innan. Huden liksom fnasar sig och foundationen klumpar sig.

Jag vill ha hjäääälp!
    Gärna nån som inte ser alltför påkladdad ut men ingen som försvinner in i huden bara - jag vill ju gärna täcka min acne.

HAAAR ni några braaa tips?

• Svar på tråden Foundation för problehy och blek
  • Pillefjant

Biotherms foundation är bra. Annars kanske du skulle börja med bra hudvårdsserie, Exuviance har hjälpt mig jättemycket..jag hade liknande bekymmer.

• Tjofsen

Okej. Ska lägga in den sidan de har bland favoriter.

Önskar dock fler tips så man har lite att välja mellan......

• Pillefjant

Dior har också en kanonfoundation, en som man sprayar på.

• Majken

Har du provat make up från i.d?
    Jag tycker att den är suverän då den "anpassar" sig utifrån din egen hud - helt klart det bästa jag använt!! Ganska dyr (375 men väldigt dryg!

Lycka Till

Love my M-girls
  • missis

men du en fråga som kanske inte hör till men: Har du provat att peela dig några gånger i veckan o att använda ansiktsvatten dagligen + att ha en liten fetare hudcreme innan du sätter på fondation?

• Majken

375:- skulle det ju stå - bort med smileyn!!

Love my M-girls
  • Lodjuret

Hade samma problem innan men efter att ha börjat med Cliniques 3-steg serie så är hyn mycket bättre. Deras foundation superbalanced är också att rekommendera. Be om prover så du ser om det passar dig.

• Tjofsen

Läser vad de rekommenderar och blir lite skeptisk (har själv jobbat med kosmetika och vet att man gärna ger folk mer hopp än produkten kan ge) att: If you have deep acne cysts or regularly have more than 10 pimples at one time, then you should see a dermatologist for additional anti-acne therapy.

Det låter snarare som att de förhåller sig oansvariga för att lösa problemet. Har man acne har man ju fler än 10 finnar åt gången. Man får då behandla det och då är det ju medicinen som förbättrar.

Jag vill nog hellre ha en foundation jag kan lita på....

• Tjofsen

missis: Jag har ALLT! från Shisheido. Det har verkat bäst mot acnen faktiskt. Men foundation är svår att hitta. Det funkar ett tag - ett par dagar - sen pang så är det som om huden säger NEJ. Man har ju inte råd att köpa nya foundation - de kostar ju runt 500:-

• Tjofsen

Lodjuret: Det är problemet - jag får prover och det funkar. Men så fort jag köpt det och hållt på några dagar till så blir det sämre och sämre.

Svar på tråden Foundation för problehy och blek