• Tjofsen

Foundation för problehy och blek

Var hittar man en bra foundation som passar till min hy? Jag är blek, blir lätt narig på T-zonen och har lättare acne. SÅÅÅ trött på alla expediter i affärerna som aldrig kan hjälpa mig. Tycker jag gått igenom alla slags foundation. Min senaste är från Helena Rubenstein "Shell" (färgen). Jag krakelerar av alla jag provat innan. Huden liksom fnasar sig och foundationen klumpar sig.

Jag vill ha hjäääälp!
    Gärna nån som inte ser alltför påkladdad ut men ingen som försvinner in i huden bara - jag vill ju gärna täcka min acne.

HAAAR ni några braaa tips?

• Svar på tråden Foundation för problehy och blek
  • Gisse the one and only

Foundation utan puder är ett måste för oss med den hudtypen. Den ska vara oljebaserad och inte en gnutta puder i.

Gisse

• missis

hmm,,med risk för att vara tjatig, : har du provat att lägga på en fetare hudcreme innan du lägger på fondation? sedan har du provat cremepuder där du först fuktar svampen med vatten så att konsistensen blir tunnare, det kan jag rekomendera.

• Gisse the one and only

Cremepuder går inte den sortens hud, den krakelerar.

• missis
    missis skrev 2007-01-19 17:45:13 följande:
    hmm,,med risk för att vara tjatig, : har du provat att lägga på en fetare hudcreme innan du lägger på fondation? sedan har du provat cremepuder där du först fuktar svampen med vatten så att konsistensen blir tunnare, det kan jag rekomendera.
    o sånna fall av märket dior
  • missis
    Gisse the one and only skrev 2007-01-19 17:45:44 följande:
    Cremepuder går inte den sortens hud, den krakelerar.
    ja jag förstår precis hur du menar, men ibland om man blandar ut det med vatten alltså fuktar svampen med vatten,
  • missis

Nu vet jag! mary kay har en jättebra fondation som är oljig o inte lika torr.

• Pillefjant

Tjofsen:Märket Exuviance finns bara hos skönhetssalonger, så då får man ju hjälp av proffs.

• Gisse the one and only

missis

men vattnet dunstar sen krakelerar hela skiten Inget kul alls.

Det jag har provat, (dotterns ) är Visible Lift, LÓreal. Hyfsat bra, men jag använder inte varje dag, bara till speciella tillfällen.

• Gisse the one and only

Mary Kay har vissa bra grejer.

Svar på tråden Foundation för problehy och blek