Inlägg från: 1980 längtar |Visa alla inlägg
  • 1980 längtar

Vattkoppor och bältros

Jag är nyfiken nu

Bältros, hur vanligt är det egentligen!!
    Jag vill att min dotter ska få vattkoppor så det är bortgjort, men då ringer min svärmor och säger att vuxna kan få bältros av det! Det vet jag ju och jag vet bara en som fått det av alla  vuxna som jag känner som har barn som fått vattkoppor!!
    Googlade på det och det står att alla som haft vattkoppor bär på viruset, men 1 av 5 får bältros!!
    Så min fråga är, hur ligger det till här på familjeliv??? Är det många här ute som fått bältros av era barn eller andras barn???

• Svar på tråden Vattkoppor och bältros
  • 1980 längtar

För att få sjukdomen krävs att man tidigare har haft vattkoppor som orsakas av samma virus.

Så står det ju när man läser om det på sidan du hänvisade till, så visst tusan kan man få det av barn som har vattkoppor om man själv haft det!!

• 1980 längtar

Vi umgicks med barn som hade vattkoppor och jag skulla aldrig försöka ta hem en sjukdom som jag var rädd för!!!

• 1980 längtar

Jo jag jag har ju läst detta på sidan som hon länkade till tidigare innan jag skrev tråden!! Men nu finns det dem som jag vet som fått bältros efter kontakt med vattkoppor!! Visst behöver det inte vara det som smittat, men jag vill ändå kolla OM det är någon som fått det och är det ingen som fått det så är kanon för er!!!!!

Svar på tråden Vattkoppor och bältros