Inlägg från: claudia79 |Visa alla inlägg
  • claudia79

Förr oss som är fast i Scrapträsket

annika5064 skrev 2007-01-31 20:54:56 följande:
    Vem i hela friden har bestämt att scrappande kvinnor måste jobba??? Nä, fram för karlar som vill försörja sin familj själv; jag har ju annat att göra!!!
    mm inte visste man att en hobby skulle visa sig vara en väl så vettig anledning att gifta sig rikt*fniss* Jag fasar för när jag ska börja jobba om en månadFörvånad
  • claudia79

Heeeey! Jag har väntat på att du ska vakna*host*FlörtGlad

Camasunary skrev 2007-01-31 21:26:49 följande:
    Wow! Jättegrattis Claudia! Snart får du en egen avdelning på SWE... LOn var verkligen vrålläcker!
    Haha nu kanske du överdrev en liten aning KyssGlad...men jag vet nån annan som snart nog får det*visslar* Ser fram emot att se dina DT-alster!!
     Vet du hurdags jag la på kuvertet idag?....Framkallade sista bilden vid 1720 på stan, brevet på lådan 1735...Vad då sista minuten?? Har bara haft tre månader på sig ju!

Hur gjorde du? SKickade du på nytt eller?
  • claudia79
    Camasunary skrev 2007-01-31 21:48:05 följande:
    Vaddå sista minuten?? 19.50 halkade mitt kuvert ner i lådan Så JA jag gjorde en ny laddning och skickade in! Blev nöjd med journaling- LOn till slut; en rätt gullig sak med rosa stickles och paljetthjärtan
    Du ska alltid va värstFlörtGladSnacka om is i magen, tycker jag.. Känns skönt att det är klart nu, tycker jag..Nu drar man vidare mot nya äventyr!
    Blue Vapor skrev 2007-01-31 21:49:57 följande:
    Cama - Inflockatör, om jag får be! Ja sticklesarna är underbara... *klappar ömt* Och idag har jag fått vitt och rött flock också!! Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Penga munPenga mun "ju temt mi, garl"
  • claudia79
    Camasunary skrev 2007-01-31 21:54:13 följande:
    Det ÄR ju ett gammalt!! J är ju liiiten!!
    SCH!!!

Jaja ni får väl se min rynkiga gamla nuna igen då

Nä nu ska jag gå och fira me maken, att vi fick en sån himla bra värdering av vårt hus idag med posten!!Penga mun Så jag kanske kommer tillbaka lite senare, lite rödare och gladare
  • claudia79
    Jen 82 skrev 2007-01-31 22:15:23 följande:
    Blue Vapor skrev 2007-01-31 22:11:41 följande: JEn 82 - haha, ja det är nog ohyggligt många! Känner mig nästan som en BRA människa som inte skickade in Tänk om man nu spart nån stackars människas syn eller nåt! Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/Undrar om dom vet vad dom gett sig in på dom i juryn ... Om 100 pers skickat in så är det 700 !! LO's att titta på och sen bestämma vem som är bäst ... Oj oj oj vikket jobb!! Det var därför jag inte var med, tänkte på allas ögon
    hehe ja det har inte jag tänkt på Jag tänkte att får de in 100 kuvert är ju inte det så många, me tanke på hur många scrappare det borde finnas i norden, men visst 700!!LO:s att kika igenom är en annan femma!

Åh nu vill ja tjöta härinne hela kvällen...eller det som är kvar av den*fniss* Jag har druckit lite "billig"skumpa och ett glas vin, så jag orkar inte scrappa, utan måste sitta på FLFundersamGlad För gå & lägga sig kan man bara inte...Glad
  • claudia79
    Lilybee skrev 2007-01-31 22:05:22 följande:
    Vad är det för adress till SWE-bloggen? Nyfiken på era LO:s ju... Hur vet jag vilka det är?
    swescrapbook.blogg.se/ there you go
    Tjej 83 skrev 2007-01-31 22:09:49 följande:
    vad är det för rek eller rak tråd som ni har pratat om innan? kom på de nu och tänkte kolla men nu hittar jag inte länken. hmm
    PM:a din adress om du vill va me, till mig
    miniGrynet skrev 2007-01-31 22:36:31 följande:
    Var idag på Panduro, köpte lite papper för att jag tänkte göra ett kort till sambon till alla hjärtans... Ingen av dom två tjejerna i butiken hade koll på nånting, oerhört frustrerande! Var ute efter sådana 3D-motiv (nån som kanske vet), som man köper färdiga ark och sedan klipper ut och fäster olika delar med kuddar, så det blir som en liten 3D-tavla. Det dom BÅDA tar fram till mig, även efter att jag visat det i katalogen och förklarat flera ggr att man liksom bygger motivet själv, är färdiga 3D-klistermärken, FLERA GGR!! Jag höll på att bli galen, till slut säger den ena "det måste vara en beställningsvara!". Jag nöjde mig, fanns inte mer att göra än att gå till en annan Panduro istället. När jag sedan har betala så börjar hon RULLA mina papper.... Så frågar hon samtidigt (jag tittar bort), "vill du att jag rullar papperna?" (lite klämkäckt!) varpå jag svarar "Absolut inte, det kan du ju inte göra!" och sen så kräver jag att få byta papperna till nya som fortfarande är raka!! Ja, alla borde kanske inte jobba i en pyssel/hobby-butik?! Jaja, ville bara dela med mig av min dag! Har just nu en svacka i scrappandet, inte gjort nåt på flera flera dagar! Känns lite tråkigt, men jag vill inte sitta och klippa och grejja om jag inte vet vad jag vill från början, men det kommer väl tillbaka! ღ ♥ ღ Elise ღ ♥ ღ
    Men snark!Hallå, man undrar ju hihi....
    Camasunary skrev 2007-01-31 22:45:57 följande:
    Det gör det!! Surfa runt och leta lite inspiration, så ska du se att du får nya idéer snart!Alltså; en sak jag har funderat på idag... Vad kommer att vara trendigt om 5 år var ju en fråga till T. Men jag undrar VAD var trendigt för 5 år sedan?? Alltså typ 2002??
    Fanns ens scrapbooking i Sverige då?!? Många man läser, som är gamla i gemet, började kanske då? Men som du säger, skulle varit intressant att veta om det fanns nån trend överhuvudtaget då
    NyfikenÖrn skrev 2007-01-31 23:08:48 följande:
    Har nu varit på nybörjarkurs inne i stan (GBG). Den höll bara på i två timmar, så jag blev inte riktigt klar. Påbörjade en dubbel-LO, som jag förhoppningsvis gör klart i morgon. Vill ha QK-bokstäver på samt QK-dekorationer på. Kursen var väldigt bra och hon som höll den kom med förslag ibland, men var noga med att man ska sätta sin egen prägel på LOn. Den 28/2 ska jag dit igen på fortsättningskurs. Längtar redan Vad är det för tävling med 7 LOs ni skriver om här inne?
    Tävlingen heter "Scrapbookingmästare 2007" och pågår i Scrapbooking m.m., Sveriges mesta och bästa scraptidningFlörtGlad
  • claudia79
    NyfikenÖrn skrev 2007-01-31 23:20:00 följande:
    claudia1979 - aha! då vet jag
    Blue Vapor skrev 2007-01-31 23:22:39 följande:
    HEjja Claudia! *höjer mitt vinglas jag med* *ja alltså, jag fick ett här för jag klagade på att jag frös så förbenat*Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Hahaha är det det man ska skylla på?!?Flört
    Camasunary skrev 2007-01-31 23:33:55 följande:
    Vad som helst, men inte gå å lägga sig!! Sova får vi göra när vi blir gamla!! Råkade halka in på nån cool sida... nu sitter jag här och funderar på om jag måste göra en beställning over seas...
    Fattar inte du att vi blir gamla för att vi inte sover*ASG*FlörtSkrattande
  • claudia79
    Camasunary skrev 2007-01-31 23:33:55 följande:
    Vad som helst, men inte gå å lägga sig!! Sova får vi göra när vi blir gamla!! Råkade halka in på nån cool sida... nu sitter jag här och funderar på om jag måste göra en beställning over seas...
    Vilken affär!?*dreggel* Glad
  • claudia79
    Camasunary skrev 2007-01-31 23:42:24 följande:
    Bra!! Då kanske vi kan lura i "dem" att vi är så gamla att vi måste gå i pension
    Camasunary skrev 2007-01-31 23:45:30 följande:
    Det vet jag inte än!! Just nu vet jag bara att det är mycket jag behöver just nu...Kanske ska avboka den där tiden hos frissan på fredag? Jag ser ju ändå så gammal ut
    Hihi ja men det är en bra början! Att veta att man behöver mycket just nu
    Nej då!Du ser inte gammal ut...!Du är skitfräsch

Är det nån som är bättre än mig  på Norska???
  • claudia79
    Blue Vapor skrev 2007-01-31 23:48:45 följande:
    En fråga - ni som gjort skisser till utmaningen - ritar ni dem i typ Paintshop eller? Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Ja....Paintshop Claudia79 elements go papper, penna, scanner
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket