Inlägg från: kanskesnart |Visa alla inlägg
  • kanskesnart

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Jag lägger nog runt 500-1000 kr/månad på scrapgrejer. Tycker det är lite mycke med tanke på att jag bara gör kanske ett par LO:s i månaden just nu, men handlandet är ju lite av tjusningen med det här också. För mig är det halva nöjet att sitta och sortera bland alla fina papper och dekos.

DianaJ skrev 2007-03-21 13:52:03 följande:
    Märker att många har små kommentarer om era sambos, tur att de inte vet, att de tycker ni lägger för mycekt pengar på det här osv. Men lägger inte era sambos också pengar på något som bara är för dem? Någon särskild hobby eller så? Nya teknikprylar, bilar osv?Min man har inga synpunkter alls på hur mycket jag köper scrapbookprodukter för och jag gnäller inte på honom :) Och hans intressen kostar bra mycket mer än vad jag lägger på mina "futtiga" papper! ;)
    Min sambo gnäller allt vissa perioder men det är inget allvarligt menat från hans sida och många av  kommentarerna (som skrivs i tråden) är ju lite "överdrivna" men det förstår du säkert. I vårat fall gnäller nog jag mer på hans shoppande än tvärtom Min sambos största intresse är golf och det är en bra mycke dyrare hobby än min, iallafall om man är som honom och alltid måste ha det senaste (för tillfället har han 4 kompletta golfset i förrådet) och bara medlemsavgiften kostar ett antal tusen om året, så jag ligger definitivt i lä där.

Fling: Tror jag handlade för ca 1500 första gången och det tyckte jag räckte bra för att komma igång.
  • kanskesnart

Bark. Åh, va snygg! Har med tänkt göra efter den skissen (och Fnyz gjorde ju också en nyss ). Måste nog sätta igång nu när man fått två finfina LO:s att inspireras av!

• kanskesnart

Hihihi.. Nu har alla pratat så himla fint om sina sambos att jag får världens dåliga samvete mot min för att jag säger att han gnäller ibland. Får väl tillägga att det faktiskt är han som betalat de mesta av mina inköp och att han är jätteglad över att jag äntligen hittat en hobby som jag kan klara av, trots sjukdom (så ja, nu kan jag me sova med gott samvete  Räcka ut tungan)

• kanskesnart
    Sosofofie skrev 2007-03-21 23:20:18 följande:
    Vänster hörn satt vissl inte fasst såg jag nu....
    Jättefin!
    Blue Vapor skrev 2007-03-21 23:24:51 följande:
    Okej, here goes....! Fotad i vardagsrumsfönstret av alla ställen Allt som ser ut att vara beigebrunt är faktiskt guld... Ska lägga upp i bloggen också, där det går att förstora lite bättre.... Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Jösses! Sluter aldrig förundras över dina alster! Alltid så stilrena & snygga (ja vill också kunna!!)

Blev också inspirerad ikväll så jag gjorde en efter utmaningsverktans skiss med. Tyvärr blir det ju inte alltid som man tänktFundersam Stör ihjäl mig på journalingen (tycker den ser helt malplacerad ut) när ska man lära sig att aldrig skriva direkt på LO:nSkrikandes Nåja, de är inte hela världen.. För övrigt ett lysande exempel på hur dåligt det kan bli ibland när man försöker scanna
    Golf älskare.
  • kanskesnart

BV: Tack Ja jag funderade på att göra om den på nåt sätt men jag orkar inte bry mig mer ändå nu. Var mest på skoj jag gjorde den ändå, så jag lämnar den nog åt sitt öde & går vidare istället

Gonatt!!

• kanskesnart

Sol & kikkan. Jättesöta båda två!

BV: Va kul. Grattis!

• kanskesnart

Håller med er andra angående SA. Vilka puckon det finnsFundersam

Pyret:Det är sk*t när man mår dåligt  Hoppas du mår bättre snart! Kram!

• kanskesnart

Skickar lite värmande kramar till er som mår dåligt Vet alltför väl hur det känns att "kräla på botten" Hoppas ni mår bättre snart!!!!

Ehh, hur kollar man skatten på internet? (IQ befriadGenerad) Kanske lika bra att jag inte vet, om man ska shoppa loss på GeKås i morrnOskyldig Lär nog inte få mycke tillbaka ändå (är inte alls avis på Marajjah ).

kikkan: Jag har tyvärr jättedålig fantasi så jag kan inte komma på nåt bra.

• kanskesnart
    MAMMSY skrev 2007-03-22 22:43:30 följande:
    StockholmsPärlan skrev 2007-03-22 22:34:49 följande: Jag ska snart åka till New York. Några tips på bra affärer? Skiljer sig priset från här i Sverige? tacksam för svar Beställ från nätet till hotellet/stället där du ska bo, det finns  inga scrapafärrer i centrala new york (konstigt nog) kolla på lifetimemoments.com eller twopeasinabucket.com tex..
    Vaaaa, finns de inga scrapaffärer i New York?? Ska ju dit snart ju... Där sprack dom scrapshopping planernaSkrikandes Jaja, sånt e livet.
  • kanskesnart
    MAMMSY skrev 2007-03-22 22:55:24 följande:
    kanskesnart skrev 2007-03-22 22:51:16 följande: MAMMSY skrev 2007-03-22 22:43:30 följande: StockholmsPärlan skrev 2007-03-22 22:34:49 följande: Jag ska snart åka till New York. Några tips på bra affärer? Skiljer sig priset från här i Sverige? tacksam för svar Beställ från nätet till hotellet/stället där du ska bo, det finns  inga scrapafärrer i centrala new york (konstigt nog) kolla på lifetimemoments.com eller twopeasinabucket.com tex.. Vaaaa, finns de inga scrapaffärer i New York?? Ska ju dit snart ju... Där sprack dom scrapshopping planerna Jaja, sånt e livet. Inte i centrala new york i alla fall, men lånt ut i utkanten tror jag att det ska finnas nån som tydligen inte e så jättelätt att hitta, men kolla in amerikanska sidor å beställ därifrån till dit ni bor, frakten inom usa e liteeeen så då tjänar man på det ändå det finns en tråd på scrappiz tror jag som handlar om new york scrapshopping
    Oki, tack för tipset, ska kolla inne på scrappiz Ska åka runt lite så nånstans kanske man hittar en butik (är ju lite roligare att handla i "fysiska" butiker). Vet du (eller nån annan) om det finns några butiker i Washington?

MU: A-Ö låter jättekul!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket