Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Cama - SVÅRT!!   Funderar och funderar här, men kommer inte på nåt bra Fundersam

Jag kan ärligt säga att "ängel" så som i ett barn som dött, inte var något jag öht hört talas om innan jag började hänga här på FL..... så jag vet inte hur man gör med det... heller

• Blue Vapor

Cama - nejdu, jag tycker du ska köra på "ängel" om du känner för det! Det tänker i alla fall jag göra vid senare tillfälle! Tycker inte det är ett dugg konstigt att göra

(och jag hade nog behållt det engelska uttrycket i detta fallet... )

• Blue Vapor

Ja nu ger jag upp - hittar inte alls det jag sett förut Hoppas att det dyker upp igen, lagom till att jag har råd att shoppa nästa vecka eller så!

Måste sova nu, såååå trött

Gonatten!

• Blue Vapor

Hej, orkar inte läsa ikapp allt ni skrivit tjejer, det har varit rätt rörigt här hemma i några dagar. (står mer i bloggen)

Ang att skriva ut så som ni pratar om här precis ovan - köp sån tape-runner som inte är permanent! Det finns bland annat billigt på ClasOhlson! Funkar super.

• Blue Vapor

Tjej83 - nope, inte samma! Det röda jag använt är en "3D-färg" som jag köpt på Skapa Hobby! Soufflén blir bara liiiiite höjt, vad jag har provat mig fram till i alla fall.

Men leta efter märket Sakura hur som helst! Den vanliga vita tyckte jag var superbra. Hoppas jag inte minns fel nu... nej det gör jag nog inte.

• Blue Vapor

Claudia - Nej det är inte knark nej Det är klister-EP! Använd precis som ett vanligt embossingpulver (EP), men det smälter mycket fortare, så var lätt på handen annars går klister-funktionen förlorad!

Stämpla (eller rita på frihand med embossingpenna) motivet - häll på klisterEP.
    Häll som vanligt av överflödet. Var lite noga med att borsta bort småkornen som är runtom - eftersom de faktiskt blir till klister sen
    Värm med värmepistol/embossfön/över brödrost eller spisplatta *ajje* tills det blir blankt - sluta direkt!
    Häll på flock (ja eller glitter). Sen brukar jag trycka till ordentligt över motivet innan jag försiktigt häller/borstar bort överflödet. Blåser lite in i detaljerna också . Sen värmer jag helt snabbt igen, lägger ett papper över motivet och trycker ordentligt över ytan. Sen borstar jag lite mer hårdhänt bort det lösa tills det ser bra ut! Man kan säkert hålla på att borsta i all evighet, men jag slutar då motivet ser bra ut och det fortfarande finns lurv kvar
    Klart!

Flocket går att använda med vanligt lim också, (kanske främst lite torrare lim tror jag) - typ limpenna eller stift. Också jättebra med dubbelhäftande tejp eller såna dubbelhäftande ark som man kan stansa ut i!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket