Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor
    Malinulrika - jag kan ha drömt, men var det inte du som ville ha transparenta microbeedz? Sånna plutteplutte glaskulor? Panduro har i några olika storlekar, och jag har en hel påse av den storleken som JAG tycker är som de vanliga microbeedzen... blir jättetufft tillsammans med glaze/dimensional magic/3D-lack!
  • Blue Vapor

Hihi, är det microbeedz öht som du letar efter, eller just de ofärgade transparenta? För vanliga färgade finns (fanns i alla fall) på www.addictedtoscrapbooking.com i flera färger.

Japp, panduro har en hemsida - en riktigt dålig en Den brukar ligga nere på nätterna, men här är adressen www.panduro.se Jag är osäker på vad de kallar dem, kan snabbspana i katalogen jag har här.... har för mig att jag hittade dem vid glasmålerigrunkorna i butiken i alla fall!

Glaze är samma som Dimensional Magic och 3D-lack, finns också på Panduro (och på vissa scrapshoppar). Det är en flaska med lång smal pip - vätskan som man trycker ut lägger sig liksom som högt ytspänt vatten på pappret och torkar snabbt - fortsätter då att vara sådär högt! Man kan låta det vara helt naturellt glas-igt eller så kan man hälla på glitter eller microbeedz efter en kort, kort stund så det fastnar uppepå! Kostar en femtiolapp skulle jag tro...

Ska ta en snabbtitt i katalogen!

• Blue Vapor

Nu ska vi seeee.... microbeedzen heter rätt å slätt "glaskulor" här... och finns i tre storlekar: 0,6-0,8 mm och 1,7-2 mm samt 2,5-3,5 mm i diameter. 29 resp 28 och 28 kr per 100 grams förpackning! (och DET är mycket )

Glazen som finns på Panduro har jag själv haft förut, men gav bort till min syrra då jag tyckte jag var tvungen att köpa ett annat märke Det benämns här som "Relief-liner" och finns i en miljard olika färger (här vill de att det ska vara till textil främst, men det är exakt samma som det för papper) - 39 kr för en 30 ml flaska. Naturligtvis finns just "ofärgad" också, kallas "klar" här.

Om du vill så kan jag ju RAKa dig lite såna beedz om inte annat! Glazen blir ju lite svårare

• Blue Vapor

HEjsvejs - ORKAR verkligen inte läsa bakåt idag....

Vad kostar en CR? Så man kan lägga in sitt ha-begär på en skala, menar jag! Jag tror nog att jag bara kommer byta ut min QK mot en Cuttlebug.... eller en Bosse... Fundersam

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket