Inlägg från: niiina |Visa alla inlägg
  • niiina

Hormonspiral..Mensen försvann plötsligt

Jag har haft hormonspiral nu i nästan ett år och under den tiden så har jag haft regelbunden mens i ganska "lagom" mängd. Men så för tre månader sen försvann den. Jag har alltså inte haft mens på tre månader.
    Jag vet att vissa kan bli av med sin mens då de har hormonspiral men jag hade ändå blödningar i över ett halvår och nu kommer inte nåt. Det känns skumt. Men min bm säger att man inte kan bli gravid med spiral. Jga var nämnligen och tog ett gravtest för två-tre månader sen i samband med en undersökning. Allt såg bra ut då och hon sa att om jag hade varit gravid så hade jag varit den första som blivit gravid med hormonspiral.
    Hur som helst. Känner nån igen detta? Hur är det för er andra med hormonspiral?

• Svar på tråden Hormonspiral..Mensen försvann plötsligt
  • niiina

Tack så jättemycket för era svar. Det verkar ju som att allt är i sin ordning

Venus: Jag vet att det låter konstigt. Spiralen är inte 100% så jag vet inte varför hon sa så.
    Men Hormonspiral är ändå de säkraste alternativet och hon hade själv aldrig varit med om att nån blivit gravid under sina 30 år i yrket så hon pratede nog utifrån det.

Svar på tråden Hormonspiral..Mensen försvann plötsligt