Inlägg från: BabyJia |Visa alla inlägg
  • BabyJia

Ta sin mamma som referens

Ska skicka ansökan till videomix och undrar om de e galet å ta sin mamma som en referns? När de gäller just kassavanan å de, så e hon den som kan prata för mej. För de e från hennes fd butik som jag har fått min kassavana å jag har inte jobbat i nån annan butik sen dess.

• Svar på tråden Ta sin mamma som referens
  • BabyJia

jepp de har jag gjort...jobba under somrarna 01,02,03 i hennes dåvarande butik + att jag hjälpte te gratis en massa ggr oxå

men då skriver jag me henne

• BabyJia

Jag skrev att jag har jobbat tre somrar i min mammas butik å eftersom vi inte har så jättevanligt efternamn för vi e norska medborgare, så förstår dem ju att jag har skrivit henne som min referens

• BabyJia

Jag skrev i mailet att det var i min mammas butik som jag fick erfarenheten utav kassa osv...å hon jobba ofta själv i butiken, de va mest på somrarna som hon hade in extra personal. Så jag kunde inte ta nån annan som referens, när de e hon som endast kan svara för hur jag jobba den tiden. Men skitsamma, mailet skicka jag i måndags å de va en spontan ansökan te videomix.

Tycker inte de ska spela nån roll vem man väljer som referens, för e de ens mamma som har varit chef på stället där man fick den erfarenheten å eftersom jag inte har jobbat i butik sen dess. Då borde de funka fint å ta henne!

• BabyJia

Jag tänkte i allafall att de va bättre å ta me henne som referens än ingen alls. Eftersom de jobbet handlar om att ta hand om kunder å stå i kassa mm, så va hon den enda som jag kunde skriva me. Som jag skrev, så jobba hon mestadels ensam.

Men när jag söker inom vården, så skriver jag me min mentor/lärare från Komvux som referens, för de sa hon att jag gärna får göra. För jag har inte arbetat inom vården före utbildningen.

Svar på tråden Ta sin mamma som referens